Ik heb een pony, Bobby, die niet afgespoten kan worden omdat hij al bang is als je met de slang in de buurt komt...
Nogal vervelend, zoiezo wel, maar hij heeft ook nog zomerexceem, dus zou wel fijn zijn als ik hem een keer kon wassen of zo.

We hebben dus al van alles geprobeerd maar hij flipt gewoon helemaal zodra je de slang aandoet...en dan valt er niks meer te proberen want dan is hij helemaal in paniek. Zolang hij uitstaat vind ie het best en loopt hij er gewoon overheen en zo.
Als er bijvoorbeeld in het bos een plas ligt loopt ie daar gewoon doorheen, en als de wei nat is of zo heeft hij daar ook geen problemen mee, het is echt zodra je met de tuinslang in de buurt komt...
Vandaag reed ik bij de buren langs de sproeiers, waardoor hij een beetje nat werd, en dat vond ie niet echt eng, hij schrok wel een beetje, maar bleef gewoon staan en raakte niet meteen in paniek.
Dus ik dacht, ik kan wel eens proberen om mijn moeder de voetjes af te laten spuiten terwijl ik er op zit, nou niet dus, zodra ze de slang aanzette bleef hij 10 meter ervandaan, maar hij flipte niet...ongeveer 20 minuten mee bezig geweest, maar het lukte niet en die pony snapte er niks meer van dus toen heb ik even gestapt en ben er af gegaan.
Nou ja nog steeds niet gelukt dus...
Ik wil hem ook niet echt dwingen door hem in een lege box te zetten of zo en dan nat te spuiten, omdat hij er dan vast wel weer een trauma aan over houdt, en hij heeft nogal last van claustrofobie volgens mij, dus dat zou ook niet opschieten.
Aan de hand afspuiten terwijl iemand hem vast houdt werkt ook niet, hij heeft dan de vervelende gewoonte om zich weg te trekken en dan kan ik hem dus gaan vangen... en als ik hem vastzet aan de balk, gaat ie hangen of raakt ie volledig in paniek en staat ie niet meer 1 seconde stil en valt er niks meer mee te beginnen. Als ik erop zit dus ook niet, als ik boos wordt raakt ie alleen maar verder in paniek, omdat ie alleen mij maar vertrouwt...
Waarschijnlijk zal het maar 1x zijn, want dat was met de dierenarts, hoefmid, meet-man enz. ook zo, dan vind ie het goed maar zodra ie iets niet kent raakt ie in paniek en slaan alle stoppen door.... En zeker als ik boos wordt want dan kan ie niemand meer vertrouwen... Mijn moeder vertrouwt ie ook soms niet, omdat die altijd de slang vast heeft. Zodra ik wegloop bij de hoefsmid, trekt ie zich los, hij houdt zich soms te veel vast aan mij dus.
Nou ja, iemand nog tips want ik vind het wel vervelend

Toch vind ik het raar want net als een plas in het bos doet ie wel, en sproeiers ook dus het is niet echt angst voor water, maar meer voor de tuinslang en mss voor het geluid daarvan, maar als ik iets doe waardoor ie dat geluid niet meer hoort, wil ie nog niet...

Een trauma kan het niet zijn, want ik ken zijn verleden wel, hij heeft 1 jaar bij sintels (liberty hier op bokt) gestaan, en daarvoor 1 jaar bij zijn fokker, nu is hij dus 3.5 jaar.
Alle tips zijn welkom dus!!!