Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Knoesje schreef:Bedankt.
Vanaf welke leeftijd kan ik beter kijken volgens jullie?
Of heeft het meer met de mate van africhting te maken?
Knoesje schreef:Bedankt.
Vanaf welke leeftijd kan ik beter kijken volgens jullie?
Of heeft het meer met de mate van africhting te maken?

LETS schreef:Het ras maakt inderdaad ook enorm veel verschil, een haflinger van 5 zou ik wel aandurven (mits veel gereden) maar een KWPN'er raad ik je wel af. Je dochter zou normaal gesproken nog bij de pony's rijden, dat maakt echt veel verschil met een paard.
LETS schreef:Het ras maakt inderdaad ook enorm veel verschil, een haflinger van 5 zou ik wel aandurven (mits veel gereden) maar een KWPN'er raad ik je wel af. Je dochter zou normaal gesproken nog bij de pony's rijden, dat maakt echt veel verschil met een paard.
Het 'naar je hand zetten' is naar mijn mening vaak ook wat overdreven, een goed gereden paard is altijd na te rijden en daar ben je met een paar maanden aan gewend. De mijne staat ook naar mijn hand, terwijl ik hem pas vanaf zijn 10de rij. Je kunt dus beter voor een oudere gaan, vanaf een jaar of 8/9 denk ik. Een goede tip is ook om naar een te kijken die al wat op wedstrijd is geweest. Dan hebben ze toch wat meer ervaring.