Boek voor beginnende volwassen ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleeniej

Boek voor beginnende volwassen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:38

Omdat ik niet goed weet waar dit te plaatsen zet ik het maar onder paardenpraat aangezien dat een vrij algemeen subforum is.

Ik ben namelijk opzoek naar een goed boek voor beginnende, volwassen ruiters. Het liefst zo breed mogelijk met een stuk uitleg over het paard zelf, de verzorging en daarnaast duidelijke rijtechnische uitleg.

Wie oh wie weet een dergelijk boek?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:10

Heb je al bij Bol.com, divoza enzo gekeken? Of in de bibliotheek? Er zijn heel veel boeken voor beginnende ruiters, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Die voor kinderen is alleen makkelijker geschreven, maar komt qua werkwijze op hetzelfde neer. ;)

marleeniej

Re: Boek voor beginnende volwassen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:15

Uiteraard heb ik zelf al gekeken. Ik ben alleen opzoek naar de ervaringen van anderen, ik kan namelijk niet een heel boek ineens doorlezen.

carolientje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:07

Loop binnen bij de manege's en vraag je rond!! Je steekt er wat van op!!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:10

Paarden voor Dummies? Ik heb dat nooit zelf gelezen maar ik vind al de Dummies boeken altijd leuk, leerzaam en makkelijk te lezen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:38

Ik heb er hier een paar liggen van vroeger maar die zijn zeker wel herdrukt en ergens te krijgen.
Fijne beginnersboeken met echt de basis van verzorging, harnachement tot de beginselen van het rijden:

1. Paardrijden voor iedereen van Eric Baird (is wat uitgebreider)
2. Paardrijden met het ruiterbewijs van E.S. Tack en H.D. vd Kolk (is wat eenvoudiger)

As je wat verder bent zijn er boeken zoals "ken uw paard" van H. Treffers maar die is wel heel wollig geschreven.

Supergoed dat je begint met lezen! +:)+
Veel te weinig beginnende ruiters doen dat tegenwoordig. Ze weten alleen hoe het op hun manege/stal gedaan wordt. Wat de meest gewenste manier is en wat de redenen daarachter zijn weten de meesten niet meer. Dus complimenten :)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 10:36

Ik ben dus opzoek naar boeken voor mijn volwassen, beginnende lesklanten en niet voor mezelf. Ik vind het namelijk belangrijk dat ze juist het hoe en waarom weten en voor volwassenen werkt het vaak heel goed als ze zelf dingen kunnen voorbereiden/doorlezen voor of na de les om zo alles nog eens duidelijk te krijgen.

Maar bedankt voor de reacties! Ik zal de boeken eens opzoeken.