Mensen ik wil graag mijn verhaal vertellen over wat er met je kan gebeuren als je zonder cap rijd.
Ik ben er niet trots op, maar het is mijn bedoeling om mensen even met hun neus op de feiten te drukken en even bewust te maken dat het echt gevaarlijk is.
Bijna een jaar geleden ( eind februari 2010). Heb ik een zeer ernstig ongeluk gehad. Ik was Riobantos een 13jarige ruin die Z springen geklasseerd is en al veel KM heeft gemaakt heeft lekker ontspannen aan het uitstappen op de dijk naast stal. op het een op andere moment maakt hij zich groot, sterk en zet de kaken erop en ging er vandoor!
Ik kon niks doen dan alleen wachten tot we weer op stal waren waar ik hem evt weer kon om sturen. Maar dat hebben we niet eens gered. Het paard gleed uit en belanden in de sloot.
ik kletterde eerst met mijn hoofd tegen een paal en erna tegen het beton.
Ik ben met spoed naar het ziekenhuis vervoerd en daarna meteen doorgestuurd naar het vogende ziekenhuis, na een paar scans en onderzoeken bleek dat ik een:
Hersenbloeding,
3 hersenkneuzingen,
Schedelbasis fractuur had opgelopen.
De artsen hadden iedereen al ingelicht dat ik de nacht niet zal overleven en dat die kans uitermate klein was en mocht ik toch dat geluk hebben zou ik mijn leven lang zwaar gehandicapt blijven.
Uiteindelijk heb ik het overleefd maar hoe, ik kan helemaal overnieuw behinnen met paarden het vertrouwen ben je kwijt en de angst ik had was niet leuk. Maar wilde niet opgeven en uiteindelijk toch weer een jong groen paard gekocht. En zij heeft me gevoel weer terug gewonnen.
Ik mag nog niet werken en moet strakt aangepast werk gaan zoeken omdat ik wel blijvend letseel heb.
Ik ga nog steeds aantal keren in de week naar het revalidatiecentrum om dingen te leren en weer op te bouwen.
Al deze pijn en gezeur en dingen gun ik niemand en ik heb een heel goed engeltje op mijn schouder dat ik dit wel kan navertellen!!! Dus ik hoop dat mensen toch even gaan nadenken om hun cap op te zetten. Want dit vind niemand leuk denk ik.
Over het paard, daar lag het niet aan, het is een vluchtdier en waarschijnlijk was hij geschrokken, verzorgers liepen die dag erna met m aan de hand langs diezelfde plek een raakte hij weer in paniek. Maar het is een schat van een beest en doet geen vlieg kwaad. Het paard had alleen verwonding aan zijn knieeen maar is gelukkig snel en goed hersteld.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 03-01-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags verwijderd.