Dit was pas in de losrij bak waar een paar hindernissen waren.
Toen op mijn verzoek stapt de instructrice erop, en ja hoor.. Gracy wilde zelf beslissen of ze wel of niet zou springen, hierop kreeg ze flink op d'r donder door de vrouw ~~}> Daar schrok Gracy van, ze voelde zich echt beledigd

Daarna stapt ik erop, en Gracy ging nog steeds zonder probleem over de hindernis.
Toen gingen wij pas samen met de instructrice naar het spring parcours..
Eerst even laten kijken en laten aanwennen aan de opzet van de parcour, daarna een hindernis nemen.. tja Gracy wilde gelijk opnieuw zich gaan staken, daarop gaf ik haar een tik ~~}> en toen ging ze meewerken.
Op een gegeven moment konden wij 2 hindernissen achter elkaar springen, en ze weigerd niet meer. Daarop nam wij gelijk de beslissing te stoppen want het was een moment dat ze braaf gehoorzame, en het was belangrijk om goed te eindigen zodat ze alsnog een positief indruk zou krijgen.
Tja, het was natuurlijk ook voor mij leerzaam

Maar ik wil ook niet mijn paard steeds over een hindernis slaan, dus het wordt echt aanvoelen van wanneer neemt ze mij in de zeik en wanneer vindt ze een hindernis echt eng! >;)
Vanavond heb ik met Gracy geoefend met springen, Vippie kwam ook helpen, het was aan te merken dat Gracy tot 60 cm wel wil springen, maar.. 70 cm was veeeeels te hoog en dat vondt ze nog te eng.
Dus gewoon rustig door blijven oefenen en de rest komt vanzelf. Dat verzekerd Vippie mij ook, dat Gracy zou op een gegeven moment gaan beseffen dat ze wel hogere kan...