Polo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:25

Wat vinden julie van de sport Polo en polopaarden.
Er staan sins kort twee polopaarden op de manege waar ik rijd die momenteel omgeschoold worden tot manegepaard en deze paarden zijn doodsbang voor snelle bewegingen en je kan er in de stal niks mee doen omdat ze dan naar achteren kruipen. verder mag je niet aan hun hoofd komen (het kan wel maar ze vinden het niet prettig). het zijn wel hele fijne paarden om op te rijden, naar maten ze het beter doorkrijgen gaan ze ook steeds beter lopen en ze lopen zelfs lekker ontspannen aan de teugel.
Ik weet er neit heel veel van dus ik zou graag julie meningen en ervaringen horen.

ik zeg neit meteen dat polo een slechte of een goede sport is, wat ik ik de inleiding zet zijn gewoon feiten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:25

Op mijn vorige manege stonden ook 3 polopaarden, en die waren helemaal niet hoofdschuw ofzo. Het waren ook echt rustige, kalme en lieve paarden. De eigenaresse was er dan ook altijd goed voor.

Misschien is de vorige eigenaar er te bruusk mee omgegaan?

Met de tijd zullen die twee paarden wel kalmeren en vriendelijker worden, vanaf ze weten dat ze op een goede en rustigere plaats zijn terecht gekomen.

Je kan elke sport zo hard of zo zacht maken als je zelf wil, zo dus ook met polosport. Net zoals in de springsport, cross, en zelfs dressuur heb je altijd paarden die ongelofelijk hard opgefokt worden en veel te ruw aangepakt worden, terwijl er net zo goed paarden rondlopen die met veel plezier en motivatie hun werk uitvoeren.

Volgens mij ligt het dus niet perse aan polo op zich, maar eerder aan de eigenaar ;)

Sassol

Re: Polo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:41

Bij elke tak van de sport gaat het erom hoe de eigenaar/handler ermee omgaat. Sommigen zien het paard puur als gebruiksvoorwerp en doen er dus ook niks mee op stal oid. Puur om op te rijden.

Maar er zullen ook mensen zijn die van de sport houden, maar bovenal van hun paard en zullen dit dus op een goeie manier aanleren en het paard ook goed verzorgen en er een band mee op willen bouwen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:42

Elke tak van sport heeft zo zijn voor- en nadelen.
Ik kan geen gefundeerde mening geven, gezien ik me er nooit in verdiept heb. :)

Daarnaast staat dit topic verkeerd.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:20

OPG -> PP