is wel handig om te vermelden wat je eigen ervaring zijn anders zou ik voor een houten hobbelpaard gaan grapje
Chaos
Geplaatst: 28-12-10 12:40
Koop er maar eentje die al wat kent, en waar je nog lekker van kunt leren! Je kunt later altijd nog gaan beleren!
Het gaat te vaak fout met groene combinaties!!!!
Laatst bijgewerkt door Chaos op 28-12-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 28-12-10 12:41
Als je het al niet weet zou ik voor een pony gaan die al wat verder doorgereden is. Sowieso is het niet handig om zelf in te rijden, dat moet gebeuren mbv professionele begleiding.
esther_X_
Geplaatst: 28-12-10 12:43
dat ligt eraan. als het je eerste paardje is dan zal ik eerst maar eens naar een paardje zoeken die al zadelmak is en al wat kent
jamieiser
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-10 12:43
Ik heb zelf al een paard gehad maar die is in de zomer ingslapen.
Ik zie dat je 11 jaar oud bent? Dan zou ik zeker niet beginnen aan een groen paard! Neem een pony die al goed doorgereden is. Anders gebeuren er ongelukken.
Super TS, denk dat je veel plezier gaat beleven aan je nieuwe paardje als je zo open staat voor adviezen van anderen. Blijf gezellig op bokt hangen en lees veel, erg leerzaam hier altijd. Sterkte met het verlies van je oude paardje, maar alvast veel plezier met het nieuwe dier dat komen gaat.
trekpaard15
Geplaatst: 28-12-10 20:13
heb je al veel ervaring met paarden in rijden / zadelmakamen
ik heb voor de eerste keer een pony van mijn oma gehad nouw pony meer veulen! ze was 4 maanden en onwijs lief maar ik kan er nu niks mee ze is ook veel te sterk voor mij enz.
Als ik jou was, zou ik een paard kopen dat zowieso al beleerd is en goed doorgereden. Dan beleef je er echt het meest plezier aan! En al helemaal als je niet zo´n held bent, maar dat weet ik natuurlijk niet
Groen op groen geeft blauwe plekken. Ik zou een ouder beleerd paard kopen, en niet net zadelmak of onbeleerd. Koop een paard waar jij op kunt leren, dan ga je langer plezier houden van het rijden dan een paard dat je eerst gaat uitproberen, en waar je de nodige, misschien minder leuke ervaringen op hebt.