Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lucht aardig op
Dus misschien nu wel balen voor dit paardje.. maar denk dat als je hem/haar hebt en met eigen ogen ziet dat je (in verloop van tijd) hem/haar niet meer kan geven wat ze/hij nodig heeft, je nog veel meer baalt en een verkoop moet gaan plannen.. toch?

Het gaat niet alleen om tijd en om geld, maar ook om verantwoordelijkheid. Een eigen paard is een hele grote verantwoordelijkheid (wie zorgt er voor als je ziek bent, of op vakantie bijvoorbeeld?) en zo'n verantwoordelijkheid is al zwaar als je volwassen bent
Piepdruif schreef:Maarrrrr, toen ik studeerde en niet eens geld had om op een manege te rijden, ben ik vrijwilliger geworden bij paardrijden voor gehandicapten. Je bent dan toch lekker met paarden in de weer, poetsen, zadelen, er naast lopen, ik vond het helemaal geweldig! En ook het werken met de gehandicapten was heel erg leuk, dat werd op het laatst steeds meer de hoofdreden
Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een stichting. Meestal zitten ze te springen om vrijwilligers, en als ze dan iemand treffen die ook al met paarden om kan gaan, dan zijn ze helemaal blij met je!
Succes!
daar ken ik dat paard van