Kijk ik in de wei zie ik een hele boel paaltjes ondersteboven liggen, draden helemaal los, dus ik loop daarheen om het te maken, zie ik Shamila in een hoekje van de wei staan.... Wond aan het been.... Gelijk naar binnen gerent en mijn vriend en de da gebeld, weer naar buiten om de paarden naar huis te halen....
Shamila behoorlijk kreupel maar ik kon het nog niet echt goed bekijken, totdat we bij de stal kwamen.....*slik*

Haar linkerachterbeentje is rondom helemaal op, er zat nog ongeveer 1cm huid vast, de pees is beschadigt en stak naar buiten,.....

Shamila is gelijk onder narcose gegaan, ze bloedde behoorlijk en de da is zeker een uur aan het hechten geweest....
Ze zit nu tot aan haar bil helemaal ingepakt in het verband, maar de da was niet echt positief...
Wij hebben besloten niet gelijk bij de pakken neer te gaan zitten, en proberen het allemaal zo positief mogelijk te bekijken, maar de prognose van de da was niet echt goed te noemen.....
We wachten maar af, morgen komt de da weer om alles te controleren en om antibiotica te spuiten, nu maar hopen dat de hechtingen het houden en niet losknappen ofzo, en het voornaamste is natuurlijk dat de doorbloeding niet te veel beschadigt is, want dan zou het echt een heel somber scenario zijn voor de toekomst....
We dachten dat we een veilige onheining hadden, maar zo zie je maar weer dat geen enkele omheinig echt veilig genoeg is..... Het blijft me maar door het hoofd spoken dat ze ook nog elke keer een schok heeft gekregen totdat ze los was.... Kan wel janken....