Mijn merrie, Odette, is een 5 jarige Glenridge X Triton X Pericles xx. Ik heb haar vorig jaar zonder papier gekocht en zelf het papier erbij gehaald. Dus stond ze nog in het veulenboek en moest nog worden ingeschreven in het hoofdstamboek.
Door de MKZ crisis verliep het keuringsseizoen al niet helemaal zoals het hoorde en kon friesland alleen naar gorredijk toe. De prov. merriekeuringen gaan dit jaar ook niet door en daardoor konden de merries die op de keuring 140 punten of meer scoorden met een minimum van 68 op exterieur en 60 op beweging automatisch ster worden. Maar daardoor waren ze op de keuring strenger dan ooit. Er zijn een behoorlijk aantal paarden niet eens in het stamboek opgenomen!!!!!
Maar Odette ging redelijk goed, alleen bij het scoren op harde ondergrond (beton en het regende ook nog) was ze te voorzichtig met het draven (ze staat op ijzers) en scoorde daarom net niet hoog genoeg.
Al met al kwamen we net 6 puntjes te kort voor de ster verklaring (dus toch nog hele goede score), maar tijdens het vrij springen had ze zich van haar beste kant laten zien en scoorde alleen op het onderdeel springen al 73!!! punten, goed he, ben toch zo trots op mijn meisje!!!!
Alleen heel jammer... mijn fotorolletje was al vol en een meisje wat mee was haar toestel weigerde, dus ik heb helaas geen foto's van vandaag..