Isa heete eerst nog Plum

Onze eerste ontmoeting

na haar gereden, geknuffeld en geborsteld te hebben, was ik verkocht

Er was alleen 1 maar... Ze had een hengstveulen aan de voet. Gelukkig was mijn vriend stiekem een beetje verliefd op hem, dus is hij ook mee gekomen.

Meet Legend, naja toen nog naamloos

Een week later hebben we ze opghaald. Eerst heeft ze een weekje bij kennissen gestaan, omdat mijn ruin nog niet opgehaald was.
Isa haar neus was toen al een beetje verbrand. Na een paar dagen verhuisde ze eindelijk naar mijn huis. Om mijn shet ruintje Major Dundee te ontmoeten.
Dundee vond het machtig een merrie!

Legend dacht er anders over, hij vond Dundee maar irritant

Vanaf het begin hadden we besloten dat Legend voor de verkoop was. Maar mijn vriend was vanaf dag 1 opslag verliefd
En gaf legend regelmatig heerlijke knuffel/massage/kreibel sessies, en kleine Legend genoot met volle teugen

Isa haar neus werd erger en erger.

Op een middag merkte ik met borstelen een rare perkament achtige plek op haar schouder, waar ze ook erg gevoelig op reageerde. Gelijk begonnen de alarmbellen te rinkelen, na het lezen van een verhaal hier op bokt. Waarbij ook de witte delen van dat paard verbrande door de zon.
Gelijk heb ik de DA gebeld, en haar op stal gezet. Na bloedonderzoek van de DA bleek dat haar leverwaarden toren hoog waren

Isa en Legend moesten vanaf nu binnenstaan...
Maarja hoe ga je dat oplossen als je maar een schuilstal van 2,5 bij 4 hebt... Nou dan zet een deel van de grote schuur af

Vanaf de hooizolder zag het er zo uit.

Dit zag je als je bij ons aan kwam rijden op het erf

Na 2 weken waren haar leverwaarden nog steeds niet naar behoren gedaald, dus hebben we ervoor gekozen om een leverpunctie uit te laten voeren onder echo begeleiding.
http://i312.photobucket.com/albums/ll34 ... C_0242.jpg
Hier uit bleek dat ze een geringe mate van levervetting had, en dan het uiteindelijk voor een heel groot deel weer goed kon komen.
We hebben de genezing ondersteund met voedingssuplementen en medicatie.
Legend mocht elke dag even naar buiten met zijn grote vriend Dundee, om even uit te razen

Isa, Dundee en Legend gingen elke avond om 11 uur naar buiten en mijn vader deed ze 's ochtends om 5 uur weer naar binnen.
6 weken lang hebben ze binnen gestaan. En toen endelijk.... de leverwaarden waren goed!!!

Langzaam aan begonnen we met rijden, wandelen. En Legend moest ook op zijn eigen benen leren staan, dus die mocht af en toe zonder moeders mee.
http://i312.photobucket.com/albums/ll34 ... C_0905.jpg

Op 12 September zijn we met Isa en Legend naar de keuring geweest. Om ze beide op te laten nemen bij het ICS. geheel zonder verwachtingen gingen we naar de keuring. Beide hebben ze zich keuring gedragen.
Legend kwam thuis met een hele hoge 1ste premie, en hij was Reserve dagkampioen geworden. Isa had een hoge 2de premie, op 1 punt na geen eerste.
.jpg)
.jpg)
Eindelijk zagen we verbetering in Isa haar gezondheid. Maar ze was er nog niet.
Legend was inmiddels oud genoeg om zonder mama verder te gaan

Isa kon gaan aansterken. We gingen meer trainen, en rijden. Maar Isa bleef haar dikke buik houden...

Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik haar laten scannen... En wat bleek... Ze is drachtig 5 of 6 maanden

Niet gedacht, eigenlijk ook niet gewild, maarja het lot heeft zo bepaald. Van welke hengst weten we niet... Dus dat wordt een verassing

Isa voelt zich top op dit moment. Ze is veel opener geworden en zit lekker in haar vel. Ze is nu lekker aan het genieten van haar zwangersschaps verlof, omdat ons zadel al niet meer past

Isa is alles wat ik gehoopt had te vinden in een nieuwe merrie

Ze gaat ook wel eens mee naar mijn werk, om te dienen als knuffel en versier pony

bedankt voor het lezen en het bekijken!