Toen Jos (de eigenaar) erop ging, probeerde ze het wel maarja hij gaf haar de kans niet. Nu weet ik niet echt wat ik moet doen. Oke ik moet dus strenger worden voor haar, maar hoe en op wat voor manier? Kijk, dat ik angst heb als ze begint te bokken... naja ik heb genoeg meegemaakt waardoor ik sneller bang ben. Ik wou gewoon dat ik haar ook flink kon aanpakken en als ze rechtop gaat staan dat ik haar een mep durf te geven. Maar dan is daar weer die angst om eraf te vallen

Ze loopt echt hartstikke goed, ze is altijd goed voorwaarst, luister goed naar de hulpen, is in het omgaan zo echt heel lief, maar alleen als ze geen zin heeft, dan laat ze dat echt merken ook (ze is precies haar moeder). Ik wil niet stoppen met haar verzorgen (ik ben de enige die haar berijdt, de eigenaar is gelijk ook de eigenaar van de hele stal en hij berijdt haar heeel af en toe), maar er is gewoon niemand die me even kan helpen. Dan zitten ze wel te zeggen: je moet minder lief voor haar zijn... maar waarom zeggen ze me dan ook niet op welke manier en wat ik dan anders moet doen? Ik wil graag veranderen, want Jos wil graag dat ik haar naderhand op wedstrijden uitbreng, en ik ben gewoon enorm gek op haar (ik verzorg haar nu 1,5 jaar) maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand tips?