Ze zijn vorige week geweest en er zijn buigproeven e.d. gedaan, blijkt hij dus toch een beetje kreupel te zijn!

Wanneer de gallen niet veroorzaakt worden door de scheurtjes kunnen ze ze leeghalen met een spuit en daarna inspuiten met corticosteroiden (=ontstekingsremmer). Hij zal daarna een week boxrust moeten hebben. Ik twijfel alleen nog of ik dit wel zal doen. Wanneer bijvoorbeeld blijkt dat zijn kreupelheid niet veroorzaakt wordt door de gallen zie ik er ook geen noodzaak in de gallen te laten behandelen. Ik zou hem alleen maar pesten door mijn weidevriend een week op te sluiten in een stal. Misschien wil ik eens in het alternatieve circuit gaan kijken.
Maar ja, al met al gaat dit een verhaal worden met een staartje. Ik maak mij best wel zorgen om mijn eens zo stoere haf.

Het is een beetje lang verhaal geworden zie ik nu net. Maar ja, vanmiddag de dierenarts aan de lijn gehad en het is toch fijn om je verhaal met andere paardenvrienden te delen. Het is niet leuk om te weten dat de pony waar je zo gek op bent pijn heeft (en al helemaal niet wanneer niet-paarden-mensen goedbedoeld reageren in de trant van: "maak je niet zo druk, dan koop je toch een nieuw paard!" grrrrr.....).
Candor gaat volgende week naar de kliniek voor het kreupelheidsonderzoek en de echo's. Ik zal weer posten wat de uitslag is.