Nageeflijkheid in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parkietjee_

Nageeflijkheid in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:00

Hi,

Ik had een vraagje. Ik rijd namelijk in de B met een manegepony en als ik die pony die dag niet lekker nageeflijk kan rijden, heb ik in de proef zelf daar heel erg last van. Er wordt hierop heel erg zwaar gelet. Is dat normaal voor een B proef? Want ik vind het wel vervelend.

Wat zouden jullie geven voor iemand die niet nageeflijk de pony rijdt in de B? En hebben jullie tips om een pony lekker los te krijgen bij het inrijden? Hier hebben we maar 15 minuten voor.

Groetjes

kleinvosje

Re: Nageeflijkheid in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:07

Als je de zoekfunctie even gebruikt, kom je veel topics hierover tegen.

Het is niet erg als je pony niet helemaal aan de teugel loopt, als ie maar wel nageeflijk is, niet tegen de hand dus. Is dat misschien wat je bedoelt? En wat het losrijden betreft: Waarom heb je daar maar een kwartier voor, is de inrijbak niet langer beschikbaar? Gewoon veel overgangen rijden, figuren rijden en stelling en buiging vragen, dat moet genoeg zijn!

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:11

Oke, dankjewel ik zal even kijken.
Dat van het inrijden: dat is omdat er ongeveer 3 mensen die dag op hetzelfde paard/pony rijden. En anders worden ze moe ofzo. Weet niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:12

Is het dan wel een KNHS wedstrijd, of een FNRS wedstrijd? Want bij de laatste is nageeflijkheid eigenlijk niet zo belangrijk.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:48

Fnrs

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:49

O, kijk, dat scheelt al een heel stuk. Bij de FNRS letten ze vooral op hoe jij op je paard zit, en veel minder op hoe je paard loopt. Ik zou me er dus maar niet te druk om maken!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:53

Nageeflijkheid maakt in de B niets uit. Jury's van tegenwoordig willen ze allemaal in de B al rond hebben, maar toen ik met mijn pony in de B startte liep ie ook gewoon met z'n neus in de lucht. Dan moet dat toch kunnen, vind ik dan?! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:55

Nebron schreef:
Nageeflijkheid maakt in de B niets uit. Jury's van tegenwoordig willen ze allemaal in de B al rond hebben, maar toen ik met mijn pony in de B startte liep ie ook gewoon met z'n neus in de lucht. Dan moet dat toch kunnen, vind ik dan?! ;)

Nee dat moet niet kunnen.
Wedstrijden is om jou toetsen hoe goed jij je paard voor me kaar krijg, een paard dat met zn kop richting de sterren loop is niet voor mekaar, en word (hoort) ook dusdanig gepunt. Ik heb het hier btw over KNHS wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-10 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:55

Nebron schreef:

Dat ben ik toch niet met je eens. Met de neus in de lucht is toch echt niet de bedoeling, maar exact op de loodlijn hoeft ook weer niet. Gewoon je pony netjes in de hand gesteld hebben is al voldoende om positieve punten te krijgen!

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:06

Maar ik krijg er dus vaak best minpunten op. Vandaar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:09

Is het dan wel FNRS?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:39

WD-V -> MA, betreft FNRS wedstrijdvraag.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:44

Bij fnrs heet dat toch helemaal geen B?
Dat is toch F1, F2 enz.?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:32

Daarom, de posts zijn verwarrend, ze heeft het over B en nageeflijkheid, maar bij de FNRS heet het anders en wordt er veel minder op nageeflijkheid gelet...

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:20

Ja, sorry, foutje, ik rijd F9, maar dat komt overeen met de B proeven. :o Ik dacht eerlijk gezegd ook dat er bij de FNRS niet heel erg op gelet moest worden. Daarom had ik dit topic gestart. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:34

Ok, maar goed, het gaat dus om F9, hoe hoger je met de F proeven komt, hoe meer er wel op gelet zal worden. Het klopt dat F9 ongeveer gelijk staat aan B proeven, maar dat wil niet zeggen dat je als je F9 voldoende kunt rijden, in de B een winstpunt zal pakken. Daar zit toch wel verschil in qua beoordeling.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:27

ik belgie
word daar dus serieus wel op gelet
bij lrv toch

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:39

Asyaa schreef:
Nebron schreef:

Wedstrijden is om jou toetsen hoe goed jij je paard voor me kaar krijg, een paard dat met zn kop richting de sterren loop is niet voor mekaar, en word (hoort) ook dusdanig gepunt. Ik heb het hier btw over KNHS wedstrijden.

Ik heb het over over KNHS wedstrijden en reed gewoon winst. Ze hoeven heus niet meteen rond te lopen, maar dat neusje er wat uit geeft niets vind ik.

Maximeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:26

In België moet er in de B idd Rond worden gelopen, idd zeker in de LRV
HROV meestal ook !

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:17

In de F9 zou dat nog helemaal niet uit hoeven maken. Vanaf de F12 wordt je pas op nageeflijkheid (of het gebrek daaraan) beoordeeld.
Over KNHS werd mij ook altijd verteld om pas te gaan starten als we goed nageeflijk konden rijden.

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:25

Ik rij ook in B en ze hoeven echt niet nageeflijk te zijn, als ze maar ontspannen zijn!

Fellow1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:21

Asyaa schreef:
Nebron schreef:

inderdaad, als je pony/paard met z'n neus in de lucht loopt word er voor gepunt.
ik reed namelijk ook op een pony die dat deed.

@TS; je moet zorgen dat je je pony goed los werkt dus veel voltes, veel stelling vragen en veel overgangen. Ik rijd nu op een pony die ook zulke neigingen heeft maar als mijn meder erzorger en ik hem allebij goed losrijden (voor een wedstrijd) is er niks aan de hand.

ik hoop dat het je het zo wel red en zo niet vraag het maar dan vraag ik het aan m'n instructriece ;) :o