Ze kunnen niet sturen die dressuurprikkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:31

ik vind het ook wel handig als er een of twee sprongetjes in de bak staan!dan kan je er ook af en toe nog eens mee pikken!en achtjes enzo er om heen maken kan ook nog weleens makkelijk wezen!alleen als je een proefje gaat doen is het wel handig als er niks in de bak staat!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:34

Arno24 schreef:
Zijgangen zijn bijna altijd een probleem als er een klein parcours is opgebouwd. Maar ook die zijn goed aan te passen aan de situatie. Wat dat betreft is er goed in een bak te rijden waar hindernissen staan Haha!


ik vind het van twee dingen afhankelijk. De groote van de bak. in een 20 x 40 bak waar rij aan hindernissen in staan is het al gauw vol. en is het praktisch onmogelijk om een fatsoenlijk figuur om heen te rijden.

en hoe de hindernissen zijn opgesteld. Bij mij presteren ze het om de hindernissen op de meest ongunstige plaatsen neer te zetten. Lips are sealed

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:39

ja, maar dat zijn ook voornamelijk de balken die in de weg worden gelegd Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:40

Op het moment dat je ergens staat waar je niet kan rijden zoals jij denkt dat het goed is, dan ga je toch weg?

Als er zo af en toe eens een paar hindernissen in de bak staan dan kan je tocht je trainingsschema een beetje aanpassen?

Wat geeft dat nou?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:41

is maar 1 keer in de week hoor en dan ga ik 9 van de 10 keer toch het bos in *LOL* . en voor de duidelijkheid ik ben zeeeeer tevreden op mijn stal Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:42

yep, en die andere keer in de week is het de bedoeling dat je JUIST over de hindernissen gaat Knipoog Anders wordt de instructeur boos Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:49

sjakie schreef:
is maar 1 keer in de week hoor en dan ga ik 9 van de 10 keer toch het bos in *LOL* . en voor de duidelijkheid ik ben zeeeeer tevreden op mijn stal Knipoog


nou precies........beetje geven/beetje nemen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:50

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er best aan kan ergeren hoor Bloos
Ik spring zelf ook, maar ruim wel altijd netjes alles weer op als ik klaar ben.
Als ik rustig mijn dressuurproefje wil oefenen, vind ik het gewoon bagger als er allemaal hindernissen in de weg staan (bij ons bouwen ze zelf op de hoefslag af en toe).
Ik vind het gewoon knap vervelend als mensen gaan springen en vervolgens alle hindernissen in de bak laten staan, waardoor niemand meer fatsoenlijk zijn dressuurproefje kan oefenen.
Ja, natuurlijk kun je het wel opruimen, maar dan moet ik dus eerst weer mijn pony naar stal brengen, opruimen, en mijn pony weer van stal halen... laat die mensen lekker hun eigen zooi opruimen.
1 hindernis, oke... maar als er 5 hindernissen in een bak van 20 bij 40 staan, kan ik daar behoorlijk pissig om worden. (als die mensen al weg zijn gegaan zonder het op te ruimen)

blijkbaar ben ik nu dus ook zo'n "zeurende dressuurprikker" Lips are sealed
terwijl ik zelf ook altijd erg fanatiek was (de laatste tijd iets minder, maar maak nog wel regelmatig een springetje) in het springen, maar het is gewoon gruwelijk irritant dat mensen hun zooi niet opruimen als jij je dressuurproefje of travers etc wil oefenen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:50

gijsenkim schreef:
nou precies........beetje geven/beetje nemen.


en daarnaast diegene die het bij ons zo raar neerzet heeft nog nooit van afstanden of opstellingen gehoord Haha!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:52

Niet ouweho*ren, gewoon rijden..

Als de een het niet eens is met de hindernissen dan zet hij/zij zich er maar overheen, en als de ander zonodig zijn zijgangen moet oefenen dan hou je daar rekening mee..

Wat een gezeur over wat wel en niet mag in een bak zeg!! Gelukkig heb ik bijna iedere dag ( haha, heb mijn fjord pas twee dagen ) de bak voor mezelf omdat die meiden vaak al gereden hebben of naar buiten zijn Haha!

Gelukkig staan er maar 7 paarden *LOL*

Uiteraard is het een ander verhaal als iemand zijn of haar zooi niet opruimt Haha!:D:D Dan vind ik dat je wel in je recht staat als je er wat van zegt Haha!
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 30-07-03 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:53

Eerlijk gezegd lijkt het me niet meer dan normaal dat je materiaal dat je gebruikt heb achter je kont opruimt. Maar goed...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:54

manic schreef:
Eerlijk gezegd lijkt het me niet meer dan normaal dat je materiaal dat je gebruikt heb achter je kont opruimt. Maar goed...


dat bedoel ik dus.... (dat was mijn hele verhaal samengevat Tong uitsteken )
helemaal mee eens!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:55

en anders kun (op een kleinere stal dan) gewoon even vragen of er mensen last van hebben als je wat neerzet of het even laat staan

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:55

biepp"]
[quote="manic schreef:
Eerlijk gezegd lijkt het me niet meer dan normaal dat je materiaal dat je gebruikt heb achter je kont opruimt. Maar goed...


dat bedoel ik dus.... (dat was mijn hele verhaal samengevat Tong uitsteken )
helemaal mee eens!
[/quote]

OK dan! we zijn eruit Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:58

sjakie schreef:
en anders kun (op een kleinere stal dan) gewoon even vragen of er mensen last van hebben als je wat neerzet of het even laat staan

Bij ons doen ze het zo dat er rekening wordt gehouden met de wensen van zowel dressuur- als springruiters. Er worden een paar hindernissen geplaatst die je kunt gebruiken om te springen, maar wel dusdanig staan dat je ook normaal kunt dressuren. En dan te bedenken dat er bij mij op stal bijna 80 paarden staan Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:59

Waar het mij voroal om ging is dat ik (ouwe frust) een tijd op een stal heb gestaan waar een ouder iemand was die Z startte (niks mis mee) maar ik wilde nog wel eens springen zo om de paar weken. Dan zette ik een in uitje neer of soms wel eens een op zichzelf staande hindernis. En dat was dus altijd een drama. Ten eerste reageerde haar paard op de hindernis (EN?) ten tweede moest ze erom heen sturen (EN?) Als dan ook nog eens Sanne in de hoek van de bak stond, dan kreeg ze haar paard ook de hoek niet meer in (gniffel) En dan werd ze me toch boooooooos,

Nu erop terugdenkend, ok ze reed met stang en trens........maar ik heb haar nog nooit ergens zien starten (hmmm zou ze wel echt Z zijn geweest, of alleen met s&t de oefeningen thuis in de vertrouwde bak zonder enige vorm van afleiding kunnen?)

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:01

Ik ben overigens geen dressuurprikker Haha! ( hoewel ik gisteren wel een onwijs mooi dressuurzadel heb besteld ) maar ik kan me wel voorstellen dat ook van springruiters iets te zeggen is Haha!:D

Het toverwoord is denk ik toch wel 'verdraagzaamheid' Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:02

ik denk dat het toverwoord(en *LOL* ) afspraken maken is.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:02

gijsenkim schreef:
Waar het mij voroal om ging is dat ik (ouwe frust) een tijd op een stal heb gestaan waar een ouder iemand was die Z startte (niks mis mee) maar ik wilde nog wel eens springen zo om de paar weken. Dan zette ik een in uitje neer of soms wel eens een op zichzelf staande hindernis. En dat was dus altijd een drama. Ten eerste reageerde haar paard op de hindernis (EN?) ten tweede moest ze erom heen sturen (EN?) Als dan ook nog eens Sanne in de hoek van de bak stond, dan kreeg ze haar paard ook de hoek niet meer in (gniffel) En dan werd ze me toch boooooooos,


kijk daar heb ik absoluut geen problemen mee Lachen
(ik oefen zelf ook regelmatig in de bak met wat springetjes)

(en dat paard, tenzij het pas 3 jaar is, maar lijkt me sterk met die S&T Knipoog, moet daar dan ook maar eens wennen hoor! als ze echt op concours ging zou dat paard toch wel vaker een hindernis gezien hebben Verward )

maar waar ik me dan wel aan erger zijn die mensen die de hindernissen dan zo laten liggen en gewoon weglopen na het springen.
Gewoon je zooi opruimen is wel zo netjes.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:05

sjakie schreef:
ik denk dat het toverwoord(en *LOL* ) afspraken maken is.


Ja, ook..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:21

biepp schreef:
[)

(en dat paard, tenzij het pas 3 jaar is, maar lijkt me sterk met die S&T Knipoog, moet daar dan ook maar eens wennen hoor! als ze echt op concours ging zou dat paard toch wel vaker een hindernis gezien hebben Verward )

.
[/quote]


dat bedoel ik dus met " je kan toch sturen?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:50

Ben blij dat ik met dressuurprikkers sta, en dat ik absoluut niet meer weet waar het hindernismateriaal is gebleven...............

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:53

"......wel even je prikkers terug doen in hetzelfde gaatje......." [quote van Tineke Bartels]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:58

IK heb er niet zoveel problemen mee als er af en toe wat hindernismateriaal of zelfs een parcourtje is uitgezet. Ik stuur er wel om heen. Het gebeurt toch niet zo vaak. Bovendien heb ik de keuze uit een binnen- of een buitenbak, en als ik persé een proefje wil oefenen ga ik wel in de bak die "leeg" is en anders stuur ik een rondje in het land.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:58

Hmm, ik kan me ook gigantisch ergeren aan hindernissen in de bak.
Heeft er ook mee te maken dat bij ons op stal regel is dat hindernissen direct na gebruik opgeruimd worden, en de grootste zeikerds ("gaan jullie nou opruimen?? " terwijl we nog aan het uitstappen zijn Nerd ) het dan vervolgens laten staan..

Maar ik ben heel snel afgeleid door die dingen, dat het lijkt of je ze in elke volte/wending tegenkomt Haha!.
Ik kan me ook ontzettend ergeren aan loslopende honden, paarden en kinderen in de bak, maar dat is een ander verhaal Clown