Ze kunnen niet sturen die dressuurprikkers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Ze kunnen niet sturen die dressuurprikkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 07:53

Zucht, gisteren weer een dikke discussie gehad over het opruimen van hindernissen. Als er 1 hindernis in de bak staat kunnen die dressuurmutsen al niet meer fatsoenlijk rijden... Ik leg altijd alle balken en staanders bij elkaar op 1 plek in de bak. (daar waar toch al het meeste hout was)

Willen ze nu dat je elke keer alle hout de bak uithaalt. Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid om te gaan springen. Gelukkig hou ik me nog steeds aan de afspraak door alles bij elkaar te gooien maar soms kom ik ook wel eens in de bak en dan lijkt het of er een helikopter geland is. (overal balken op de meest onmogelijke afstanden) Als ik dan geen zin heb om de zooi op te ruimen krijg ik automatisch de schuld... Nou ik kan gewoon dressuren tussen de balken en hindernissen in hoor.

Ben ook altijd de klos... zucht... word er zo moe van al dat gezeur


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:14

Soms is het ook wel lastig als er veel hindernissen inde bak staan.
Ik sta zelf met een aantal dressuurruiters op een spring stal. De rijbanen staan echt altijd vol met hindernissen. Ik gebruik die juist om hele en halve voltes omheen te rijden. Maar wanneer ik bezig ga met de zijgangen dan is het wel eens moeilijk een mooie lijn uit te zoeken maar dat is ook alles. Het is iig een mooie voorbereiding voor het rijden op het losrijterrein. Want daar moet je helemaal vooruit kijken op je lijnen te bepalen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:25

Daar heb geen last van.
Ik vind het wel fijn als er wat hindernisjes staan. Om je voltes, 8-jes en wendingen te nemen, vind ik het hartstikke handig. Ook doe ik wel eens wat verlagen tot een simpel kruisje, zodat ik Imker als beloning (hij vind springen super!) tijdens het dresuren een sprongetje te laten maken.

Toos paardloos

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:34

Ik vind het helemaal niet erg als de hindernissen blijven staan (kan ik er zelf ook een keertje tussendoor overheen). Ik zou het wel fijn vinden als de springruiters bij het neerzetten van een parcoursje een beetje rekening houden met de figuren van een dressuurproef. Dus zet ze ietsje naast de middellijn en niet zo dat er op geen enkele plek nog een kloppende volte te rijden is. Dan verzeker ik je dat ik overal omheen kan sturen Lachen Echt waar!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:46

annegti schreef:
........ Als er 1 hindernis in de bak staat kunnen die dressuurmutsen al niet meer fatsoenlijk rijden... .......... word er zo moe van al dat gezeur


Oh, oh wat komt me dit toch weer bekend voor......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:07

Ik vind het echt niet erg als er soms een hindernis zou blijven staan.. kan ik idd ook eens een sprongetje nemen, maar soms is het best irritant.... wil je net lekker je zijgangen oefenen, staat er een hindernis in de weg.

Ach zo is het van elke kant weer iets "zucht"

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:08

Ik herken de opmerkingen Hindernissen lijken soms wel mensen aan te trekken. Zelf doe ik zowel springen als dressuur en zolang de hindernissen voldoende verspreid staan vind ik het totaal geen ramp om er tussendoor te moeten rijden. Het is inderdaad zoals Jippie al zei, je gebruikt ze om voltes omheen te rijden. Zeker als er een dubbel staat, ideaal om een 8 omheen te rijden Haha! Zijgangen zijn bijna altijd een probleem als er een klein parcours is opgebouwd. Maar ook die zijn goed aan te passen aan de situatie. Wat dat betreft is er goed in een bak te rijden waar hindernissen staan Haha!
Laatst bijgewerkt door Arno24 op 30-07-03 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:08

........wat ook niet meevalt.......

een zigzagtraversaal in galop oefenen.......3-6-6-3 sprongen met een volledig M-parcours in de bak.........

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:12

Als je praat over 1 hindernis alla. MAar ik heb op een stal in Lelystad gestaan waar de eigenaar het regelmatig in zijn kop kreeg. Dan stond er in die ene bak die hij had een heel parcours. De discussie met hem aangegaan: 'ja maar zo zien mensen dat het professioneel is'. Ik zeg 'en dressuurmensen zijn dus niet welkom? 'jawel maar het moet zo blijven. Ik zeg 'je begint knap arrogant te worden'. Later toen mensen uit irritatie weggingen van zijn stal en de boxen leeg kwamen heeft ie snel de regel veranderd. Bah, ben ik blij dat ik er weg ben. Krijg er al weer kriebels van. 1 hindernis, geen probleem, 2 ngo niet maar in een bak van 20 bij 40 een heel parcours bouwen.

Maar ja, sporen deden ze daar toch al niet. Bij 2 drup regen mochten de paarden de wei al niet in. Heeft ie er nu een heel crossparcours gebouwd, Nee daar blijft je wei lekker heel van Verward

Of je hengst moet op sperma onderzocht worden. Even ophitsen bij een merrie. Doet die maf de box open (2,5 x 2,5) vliegt die hengst erin. Grote ruzie dus.

Nou ja, ik stop maar weer. Frustraties komen al weer terug Haha!

'Paint' it 'Black'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:46

Hahahahaaaa, wel herkenbaar Haha! ....Het is in mijn ogen inderdaad zo dat de dressuurprikkers meer zeuren dan de springruiters.......Toen Sanne klein was zat ze in haar maxicosie in de hoek van de bak.........RUZIES om gehad, dat wil je niet weten. Eigenlijk het meest met de dressuurdames die m of hoger reden....Mijn standaard antwoord was......Je kan toch sturen?

Toen Sanne ouder werd zat ze wel eens lekker te spelen aan de kant van de bak.....RUZIES om gehad, wil je niet weten.........mijn antwoord....eeuuh je kan toch sturen?

Longeren tijdens het rijden.........oh mijn god wat een probleem!.........euh je kan toch sturen?

Kom nou dat gemiep.......rij gewoon! Haha! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:47

trouwens nu ik er over nadenk de titel van dit topic: hahaha ze kunnen niet rijden die springruiters. Raggen overal doorheen, hebben de hele bak nodig om hun paard tot stilstand te krijgen en trekken em altijd om aan de binnenteugel. Voorrangsregels hebben ze ook nog nooit van gehoord. Zo nu de springruiters weer Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:48

hahahaaaa das ook weer waar!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:50

Dank je wel Anya Haha!
Ben wat dat betreft blij dat ik zowel dressuur als springen doe Knipoog

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:52

Ik moet zeggen dat ik het heel vervelend vind als er iets op de hoefslag staat waardoor ik niet goed rechtdoor kan rijden. Soms wil iets niet lukken en heb ik even alle concentratie nodig, en wil ik ook ff een stukje niet hoeven sturen Lachen
Buiten de hoefslag mag je van mij een hordeloop bouwen.. rij ik wel omheen Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:52

gijsenkim schreef:
Toen Sanne klein was zat ze in haar maxicosie in de hoek van de bak.........RUZIES om gehad, dat wil je niet weten. Eigenlijk het meest met de dressuurdames die m of hoger reden....Mijn standaard antwoord was......Je kan toch sturen?

Toen Sanne ouder werd zat ze wel eens lekker te spelen aan de kant van de bak.....RUZIES om gehad, wil je niet weten.........mijn antwoord....eeuuh je kan toch sturen?
Kom nou dat gemiep.......rij gewoon! Haha! Haha!


ehhhhh Gijsenkim ik geef die dressuurprikkers best een beetje gelijk hoor als ik jou verhaal zo lees..... Niet dat ik me eraan zou storen, maar een paard blijf een dier en om nou zo'n kleine dwerg in de hoek van de bak neer te zetten..... daar zit ook weer een groot risico aan.

Weleens aan gedacht wat er had kunnen gebeuren als er een paard net wegspringt terwijl jou dochter daar IN de bak aan het spelen is??

Of dat er een vandoor gaat en precies op jou kind afrent wat daar in die maxicosie ligt?!
Had lelijk kunnen aflopen hoor.

Dan kan je wel zeggen: "Je kan toch sturen!", maar paarden zijn nou eenmaal niet altijd voorspelbaar.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:52

Over het gezeur van hindernissen heb ik niet zoveel last van. We hebben een aparte springtuin, waar ik juist wel eens in rij om lekker veel bochtenwerk te oefenen! Lachen

Wat wel irri is of zelfs gevaarlijk is longeren in de bak terwijl er gereden wordt. Regelmatig meegemaakt dat het gelongeerde paard aan de kletter ging en los kwam, met alle gevolgen van dien voor diegene die aan het rijden zijn. Voor mij was dat een van de redenen om te vertrekken van mijn vorige stal. Ging mij niet om het sturen, maar longeren in een rijbaan is gewoonweg vragen om moeilijkheden en gevaarlijk!! En nou niet lopen zeuren dat jij je paard altijd in de hand hebt, ze kunnen schrikken van iets heel stoms en dan alsnog aan de kletter gaan terwijl anderen er rijden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:53

gijsenkim schreef:

Kom nou dat gemiep.......rij gewoon! Haha! Haha!


Precies. Waarom dan ook van dat kl#te-gelongeer.......rij gewoon.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:57

CGJ12"]
[quote="gijsenkim schreef:

Kom nou dat gemiep.......rij gewoon! Haha! Haha!


Precies. Waarom dan ook van dat kl#te-gelongeer.......rij gewoon.
[/quote]

Kweet het niet. Elke keer als ik een reactie van jou tegen kom is dat vaak ophitsend. Is het jou bedoeling om steeds een topic af te kraken, wil je ergens gelijk ik halen of zit je vol frustratie?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:02

in dit geval bestrijd ik iemand met eigen argumenten.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:06

Ik kennie sturen Lachen

Daarom is het ook zo fijn als er balkjes liggen, kan ik gelijk even wendingen en rechte lijntjes oefenen Tong uitsteken

Europe is our playground

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:09

CGJ12 schreef:
........wat ook niet meevalt.......

een zigzagtraversaal in galop oefenen.......3-6-6-3 sprongen met een volledig M-parcours in de bak.........


...dat noemen ze slalommen.... Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:14

.......dat heb ik op het NK inderdaad moeten constateren......

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:14

Tyrza"]
[quote="CGJ12 schreef:
........wat ook niet meevalt.......

een zigzagtraversaal in galop oefenen.......3-6-6-3 sprongen met een volledig M-parcours in de bak.........


...dat noemen ze slalommen.... Haha!
[/quote]

Tyrza, dat weet jij, dat weet ik, maar een zigzagtraversaal klinkt véél interessanter Knipoog !

Toos paardloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:20

Cinzano schreef:

Weleens aan gedacht wat er had kunnen gebeuren als er een paard net wegspringt terwijl jou dochter daar IN de bak aan het spelen is??

.


Sanne heeft nog nooit IN de bak gespeeld, zou ok een beetje vreemd zijn he!

Waar ik toen reed toen Sanne nog in de Maxicosie zat kon ze veilig in de hoek staan omdat de hoeken met balken (die vast zaten) afgeschermd waren....dus eigenlijk stond ze alsnog buiten de bak, er kon ook geen paard bijkomen! Anders had ik dat toch niet gedaan zeg!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:26

imker schreef:

Tyrza, dat weet jij, dat weet ik, maar een zigzagtraversaal klinkt véél interessanter Knipoog !


Dat klinkt een heel klein beetje uit de hoogte......maar het zij je vergeven.

stel je voor dat Wim Ernes had neergezet op het protocol: "slalom naar links scherper..."

(of moet ik zeggen coupon / papiertje.../) Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout, overzee2, shaddy82, Sheeltje2 en 7 bezoekers