Jaja… eindelijk dan!

Het is voor velen van jullie waarschijnlijk een behoorlijke verrassing want ik geloof dat ik maar weinig mensen gemeld heb dat ik een paard op het oog had

Kim is een zeer grote 4-jarige Haflinger-merrie (ze is rond de 1.53). Ze heeft erg veel aandacht voor haar omgeving, is attent en heeft nogal wat pit zoals ik gisteren ervaarde bij het uitladen. Ze liep aandachtig naar alles te kijken.

Anderhalve week geleden ben ik naar haar wezen kijken en heb er even op gereden. Ze is nog jong en dat is te merken bij het rijden. Af en toe kwam haar kont omhoog, maar ach… dat houdt het spannend

Vorige week dinsdag heb ik een DA geregeld die haar klinisch zou keuren. Na een ochtend in de zenuwen gezeten te hebben kwam rond een uur of 12 het verlossende woord: ze was zo goed als goedgekeurd en ik kreeg een positief aankoop-advies. Het enige punt was dat ze een lichte keelontsteking had en lichtelijk verkouden was. Na overleg heb ik besloten dat ze daarvoor behandeld zou worden en dat we na een week de DA nog een keer zouden laten komen om te controleren of de verkoudheid over was. Dat was dus gisteren

Nadat de hele papierwinkel geregeld was kwam er nog even een spannend moment: de trailer. Zou ze er zo op lopen of toch eigenwijs zijn? Ze liep dus zo zonder problemen de trailer op (geen vervelende ervaringen gehad met de trailer dus

Na een lange rit (die helemaal zonder problemen verliep) kwamen mijn vader en ik aan bij de stal in Benneveld alwaar het hele ontvangst-committee al klaar stond (lees: paarden en mensen van de pensionstal). Voetje achter voetje kwam ze de trailer af, ondertussen zeer geïnteresseerd om zich heen kijkend

Na het benenstrekken kon ze lekker in haar schone box kennismaken met de buren.
Vandaag gaat ze lekker de wei in. Eerst gescheiden van de rest van de kudde zodat ze over het hek kennis met elkaar kunne maken. Later op de dag zal een collega-haflinger (Maro, zie profiel

Tja… en vanavond gaat het gebeuren: we gaan eens kijken wat ze wel of niet kan wat rijden betreft

We laten het wel weten als we onze eerste endurance-wedstrijd gereden hebben volgend jaar