Na alle verhalen over bijrijdsters die misschien niet zo positief zijn, zijn er ook verhalen van mensen die bijrijdster zijn of een bijrijdster hebben die super positief zijn? En wat zijn die positieve verhalen. Natuurlijk is er in de andere topics al het wel wat gezegd hierover, maar het leek mij leuk een positief bijrijder topic te openen.
Ik heb zelf een hele tijd bijrijder geweest van het paard van een vriendin en van iemand bij ons hier op stal. Ik doe het misschien heel egoistisch en arrogant overkomen. Ik denk van mijzelf dat je aan mij een hele goede bijrijdster hebt. Ik kan niet zo goed rijden en rij puur recreatief maar de mensen zijn wel blij met mij geweest omdat ze zelf geen tijd hadden en ik wel. Paard kreeg toch de aandacht en mocht lekker mee naar buiten of af en toe een dressuurpoging doen. Ik heb ook gewoon les gehad. Ik hoefde er niet voor te betalen. Ik ruim altijd alles netjes op. Ik verzorg het paard goed en de spullen. Dat is wat voor mij het meeste telt.
Nu mijn vriend ook aan het rijden is gaan we misschien kijken naar ons eigen paard. Bijrijder zijn kan een hoop voordelen hebben maar je bent nog altijd geen eigenaar en je hebt geen ruk te vertellen. Het zij zo