vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:05

ik heb een paar vragen :
- kan elk paard zonder hoofdstel en zonderzadel leren te rijden ?
- kan een oud paard dat ook ?
- hoe moet je je paar dat leren ?
- hoe moet ik dta leren ?

graag een reactie !!!!!!!!!!!:D:D:D
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 28-11-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Uitroeptekens uit titel gehaald

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:10

Hoi daphnijntje, Ik denk dat je zelf eerst een goede band met je paard moet hebben voordat je zonder zadel en al helemaal zonder hoofdstel gaat rijden. Hier heb je namelijk vertrouwen van beide kanten voor nodig. Als je paard er niet op kan vertrouwen dat jij blijft zitten, dan kan hij zich niet ontspannen en zal hij op elke beweging van jou reageren. Wat op zon moment zoder zadel of hoofsdtel net iets moeilijker is om te blijven zitten.

Wat ikzelf doe is in de longeerbak eerst met iemand er naast gaan oefenen. eerst met halster om en halster touw. dan rondje maken in stap sdraf en galop. ook andere kant op. Want met halster heb je ook niet alle controle, alleen in het ergste geval. Dan kun je eventueel later een halster touw om zijn nek doen, voor net dat beetje zekerheid. Als er iemand naast je loopt, zal je zien dat je zelf ook wat zelfverzekerder bent.

Wat ik mijn paard heb geleerd heb is dat op het moment dat ik (alsof doe) er af val bijna, dat hij stil gaat staan. Nouja ik heb het niet echt aan geleerd, dat deed hij uitzich zelf. Hierdoor heb je ook meer zelf vertrouwen denk ik.

Ik doe het nu sinds 2 weken en gaat super, mijn paard is al 17 dus ik denk wel zeker dat je dat op late leeftijd kunt leren. Als je maar zoals ik in het begin al zei, een goede band met je paard hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: vrijheidsdressuur !!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:39

RT-HAW---> YRT

vivione

Re: vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:01

niet elk paard kan je leren rijden zonder iets dus dat verschilt per oud paard ook maar je kunt er met halster zonder iets op gaan zitten en het werkt het zelfde als rijden maar hij moet het wel goed vinden dat je er zonder zadel opgaat zitten je kunt ook een hoofdstel kopen dat bitloos is maar je moet wel onthouden want het is leuk voor een keertje maar niet altijd want om je paard goed in beweging te houden blijft hij in condititie!

Groetjes

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:56

heey.....,
jhaa elk paard kan dat leren,. dus ook oude paarden...
maar ik weet niet hoe je dat moet leren., sorry
maar nog veel succes....

xxxxxxx

pony_10

Re: vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:05