Trekpaard Daisy 25,5! Waarschijnlijk haar laatste weken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Trekpaard Daisy 25,5! Waarschijnlijk haar laatste weken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:05

Daisy is gisteren 25,5 geworden. *D
Helaas zal ze de winter niet halen
maar ze mag haar laatse oude dagen
maken tot ze het zelf aan geeft.
Ze is heel erg dun geworden
en ze heeft last van haar benen.
We moeten nog even kijken of
we haar nu al laten inslapen of
dat we nog even wachten.

Ze heeft zo veel dingen mogen doen bijvoorbeeld
op de trouwfoto met de kleine man;

Afbeelding

Afbeelding

Van de zomer kon ze nog draven;
*klik*

http://i49.tinypic.com/513p7t.jpg

En ik ben echt trots op haar manen. :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xMelissaa op 27-11-10 22:47, in het totaal 3 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:07

Wat een leukerd <3 ! Wat heeft ze aan haar been als ik vragen mag?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:08

Wat een mooie dame :D Hoop dat ze nog even lekker kan genieten van haar waarschijnlijk laatste weekjes :+:

Juangi

Ach, arm ding! Hoe weten jullie dat ze het niet gaat halen?

Ze ziet er verder goed uit voor haar leeftijd! Top, mooie manen ook! Verwen haar nog maar flink. :)

Duhelo

Ze heeft een mooie leeftijd gekregen.
Heeft ze ergveel last van haar been?
op de foto's ziet ze me er nog een fitte dame uit die er nog plezier in beleeft, heeft ze zoveel pijn dat je de inslaapkeuze overweegt?

PippaLuca

Re: Trekpaard Daisy 25,5! Waarschijnlijk haar laatste weken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:12

Wat jammer! Ik hoop dat je nog lang mogelijk van haar kan genieten.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:14

roxxxiejjj; Dankje! Ze loopt er moeilijk op vooral haar achterbeen daar zit ook een grote wond op die inmiddels dicht is, maar die kunnen we niet behandelen want dan kan ze flink uithalen. Ook loopt ze moeilijk op haar voorbeen. Morgen kijk ik even hoe ze loopt want ik heb het nog niet goed gezien.

GaitMonster; Dankje!

Juangi; Ze is zo dun en vorige winter heeft ze ook al herhaalde koliek gehad en dat wil ik haar niet meer aan doen en ik weet ook niet of ze het wel aan kan. Trekpaarden worden niet zo oud als andere paarden, Daisy is tevens ook het oudste Trekpaard. Bedankt.

Duhelo; Dat heeft ze zeker. Je best wel. Ik zal het morgen anders wel even filmen dan kan ik het zelf ook iets beter bekijken en zien jullie het ook. Ja ze is ook nog fit en heel oplettend, ze is altijd vrolijk en ze heeft nog een goed gebit, nog niks rot. Ik zie af en toe ik haar ogen dat het lopen gewoon zeer doet. Ik ben nog steeds niet uit over mijn keuze maar als je haar leeftijd ziet is het een goede keuze die ze verdient.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:19

Wauw, wat een leeftijd.. ik hoop dat mijn knolletje deze leeftijd in redelijk goede conditie zal behalen.

Heeel veel sterkte met 'de' keuze.. het is een onwijs lastoige keuze, wat is het juiste moment?
Succes en sterkte!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:31

melizz13 schreef:
roxxxiejjj; Dankje! Ze loopt er moeilijk op vooral haar achterbeen daar zit ook een grote wond op die inmiddels dicht is, maar die kunnen we niet behandelen want dan kan ze flink uithalen. Ook loopt ze moeilijk op haar voorbeen. Morgen kijk ik even hoe ze loopt want ik heb het nog niet goed gezien.

GaitMonster; Dankje!

Juangi; Ze is zo dun en vorige winter heeft ze ook al herhaalde koliek gehad en dat wil ik haar niet meer aan doen en ik weet ook niet of ze het wel aan kan. Trekpaarden worden niet zo oud als andere paarden, Daisy is tevens ook het oudste Trekpaard. Bedankt.

Duhelo; Dat heeft ze zeker. Je best wel. Ik zal het morgen anders wel even filmen dan kan ik het zelf ook iets beter bekijken en zien jullie het ook. Ja ze is ook nog fit en heel oplettend, ze is altijd vrolijk en ze heeft nog een goed gebit, nog niks rot. Ik zie af en toe ik haar ogen dat het lopen gewoon zeer doet. Ik ben nog steeds niet uit over mijn keuze maar als je haar leeftijd ziet is het een goede keuze die ze verdient.

Altijd kiezen voor je paard, hoe moeilijk het ook is.

Wat betreft de open wondes, de 14 jarige dat ik rij heeft er ook last van.
ik behandel preventief met sarnacuran tegen de mijt.
vermijd erg veel suikers in het voer
als er wondes zijn, behandel ik dagelijks met Calendulazalf (de vette zalf) met daarover een laag calendula creme of kamillicreme (tegen de jeuk, dan hangen heel haar sokken vol trouwens)
soms doe ik wat propolisdruppeltjes op de wonde.
Open wondes reageren ook goed op een mengsel van isobetadine en poedersuiker, daar trekt het vuil van uit.
Natuurlijk, als ze zich niet laat behandelen, ik heb er ook veel tijd voor nodig gehad voor ik haar benen mocht aanraken, en het is nog altijd een heikel punt.
Wat helpt is om constant men hand op haar been te houden, als je rechtstreeks de zalf erop dept slaat ze direct uit.
de sarnacuran doe ik in een drukspuit, kan ik op afstand tussen haar sokken spuiten ...
heeft ze een soort van ringen/knobbels in de sokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:36

Jeetje Melis, dat is toch vrij plotseling. :\
Maar inderdaad, als ze teveel pijn heeft en het niet meer beter kan worden, is het de beste keuze die je kunt maken.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:39

wat een keuze zeg !
en wat een pracht van een beest.
ik wens je veel sterkte de komende tijd en geniet van haar zolang ze er nog is. :))

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:43

Daisy krijgt wel voederbieten gewoon 2 grote op een dag. En die blijf ik haar geven, die krijgt ze al haar hele leven lang en dat doe ik haar niet aan.
Mijn vader doet er altijd olie op, dit kan je snel doen met een kwast en werkt het beste bij haar. Ik heb wel wondzalf maar dat krijg je er gewoon niet op. Nu ze zo dun ik kan ik haar ook al niet met een harde borstel normaal poetsen. Ze heeft haar winter vacht die nat is dus al die 'strookje' maar die kan ik er niet uit halen, dat wilt ze gewoon niet.
Mijn hand er bij houden werkt niet daar let ze dan niet eens meer op.
Afspuiten gaat ook niet, ik heb haar van de zomer voor het eerst kunnen wassen met een spons. Normaal brak ze altijd uit maar het is gelukt omdat ze het zo warm had.
Ja die heeft ze, maar de hoefsmid knipt die er af.

Dankje Tineke! Het is zeker plotseling, maar beter voor haar. Ik zet hier morgen een filmpje dan zie je hoe ze loopt en hoe dun ze is geworden de laatste tijd.

xMonsterr; Bedankt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:48

melizz13 schreef:
Daisy krijgt wel voederbieten gewoon 2 grote op een dag. En die blijf ik haar geven, die krijgt ze al haar hele leven lang en dat doe ik haar niet aan.
Mijn vader doet er altijd olie op, dit kan je snel doen met een kwast en werkt het beste bij haar. Ik heb wel wondzalf maar dat krijg je er gewoon niet op. Nu ze zo dun ik kan ik haar ook al niet met een harde borstel normaal poetsen. Ze heeft haar winter vacht die nat is dus al die 'strookje' maar die kan ik er niet uit halen, dat wilt ze gewoon niet.
Mijn hand er bij houden werkt niet daar let ze dan niet eens meer op.
Afspuiten gaat ook niet, ik heb haar van de zomer voor het eerst kunnen wassen met een spons. Normaal brak ze altijd uit maar het is gelukt omdat ze het zo warm had.
Ja die heeft ze, maar de hoefsmid knipt die er af.

Dankje Tineke! Het is zeker plotseling, maar beter voor haar. Ik zet hier morgen een filmpje dan zie je hoe ze loopt en hoe dun ze is geworden de laatste tijd.

xMonsterr; Bedankt!

het is ook een karakterpaardje dan ;), ik ken dat
lijkt me dat jullie er al alles aan gedaan hebben om ze goed te houden, hopelijk kun je nog een mooie tijd samen genieten!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:52

Oh melizzz ik herken je van het vlechten topic... toen zei je al dat je het oudste trek paard had enzo..
Sterkte en geniet nog van haar zolang ze er nog is! Zal moeilijk voor je zijn misschien...
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:04

oh ;( ,
zo jammer ik ken je ook nog van het vlecht topic ik heb je destijds foto's via msn doorgestuurd van mijn " megaknot" .
Echt zo opeens, geniet nog van de tijd die julli hebben je mag trots op je beesie zijn ( zeker trots) !
Ik hoop dat je nog iets kan doen en ik wens je voor de rest veel moed ...

Je mag me altijd pb'en als er iets is, ik lees zoveel mogelijk iedere dag pb'tje als ik er heb.
mvg.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 09:48

Duhelo; Ze is zeker een karakter paardje. Vroeger kon niemand haar aan ze duwde iedereen weg en liet niks toe. Dit was trouwens na het overlijden van haar vorige eigennaar, daarvoor was ze al moeilijk maar hij was echt de enige die met haar kon omgaan. Toen kon mijn vader de knop bij haar een beetje omgezet kreeg ging het wel, maar toen ging het niet meer met mijn vader zijn rug, knieen en alles. Toen ben ik als klein meisje (ik dacht 9, 10) verder gegaan met haar. En het lukte ze begon respect voor me te krijgen en ook voor andere mensen. Vroeger sloopte ze haar stal vaak dat deed ze nu minder. Ze was blij als ik aan kwam, en er kwam een band. Toen mijn vader weer een beetje opknapte zette hij me er wel eens op en liep een rondje door het bos. Ik klom er zelf ook al wel eens op in we wei en dan ging ik haar zo poetsen omdat ik toen nog niet zo lang was en nergenst bij kon. Ik liep rondjes door het bos en ze heeft nooit een stap verkeerd gezet.
Ze is gewoon zo een bijzonder paard wat zo is veranderd. Ze heeft nog wel eens wat koppige dingen maar dat maakt haar zo leuk.

01San; Dankje! :)

hetlevenwint; Bedankt! Ik wil nog graag een laatste fotoshoot met haar doen en een foto uitvergroten, dat is mijn laatste wens.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:44

Daisy was net aan het galloperen. :wow:
Dat heb ik haar echt nog nooit zien doen. Dus dan zal het ook wel gaan met haar been denk ik. Toch kijk ik zo nog even voor de zekerheid!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:47

ik hoop dat het met haar been idd beter gaat.
dat moet haast toch wel als ze kan galloperen ?
maar wat super zeg. :))

Liesyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:48

Leuke pony (lijkt my:P)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:49

Ja daarom dat moet wel. Ik kijk zo toch nog even maar dan moet het zeker gaan. :)

Liesyxx; Trekpaard. :o

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:53

heb je ook foto's gemaakt ? :))

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 17:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Er zat waarschijnlijk een steentje of een takje in haar hoef. Ze liep weer prima! Eerst zette ze haar achterbeen niet op dezelfde plaats als haar voorbeen en nu wel het scheelt misschien maar 2 cm.

Ik heb net wat foto's gemaakt. Ze zijn echt bagger want het was in de stal.

Afbeelding

Afbeelding

:+:

Afbeelding

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:26

Dat ziet er toch niet uit als 'heel mager'? :) Ziet er helemaal niet slecht uit voor zo'n oudje lijkt me.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:31

Voor zo oudje vind ik haar er niet slecht uit zien hoor, vanaf de foto's.
Hopelijk kan ze nog even mee, maar als het niet meer gaat gaat het niet.
Hopelijk hebben jullie samen nog een leuke tijd.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 17:35