Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:29

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik het hier goed neergezet heb. Het leek mij het beste passen hier?

Ik ben de laatste weken een beetje aan mezelf aan het twijfelen gegaan..

Ik heb namelijk een geweldige pony, waar ik een tijdje terug niet meer alleen de zorg over kon dragen. (Wegens blessure kon ik niet rijden).
Ik heb toen een geweldig meisje gevonden die mijn pony voor mij wilde rijden.

Nu is mijn pony alles voor mij, en daar ben ik dus erg voorzichtig mee. Dus in het begin ben ik er continue bij geweest. In het begin mocht ze niet alleen naar buiten. (Later mocht ze eerst een stukje van de landweg bij ons, en daarna mocht ze zelfstandig het bos in. Wel verplicht met cap).

Ook mocht ze van mij springen (Niet zelfstandig maar met mij erbij). Daar mijn pony zwakke pezen heeft, niet te vaak en niet te hoog.

Ze hoefde van mij neit te betalen, en geen enkel klusje te doen. Ze kwam immers mij helpen, waar ik al super baat bij had.
Het enige was, dat ik wilde dat mijn pony drie maal in de week gereden werd. (word van lucht dik, dus zomers moet ze gewoon werken :(:) ).

Nu is dit lange tijd super goed gegaan. En ik was echt blij met haar. Maar door wat problemen bij haar prive, ging het iets minder. Ze kwam minder, kwam op een gegeven moment afspraken soms niet na (Zeggen het weekend te gaan, en dan achteraf kwam er iets tussen).
Ik vond dit ontzettend jammer. En wist niet goed wat ik ermee aan moest. Dus ik ehb gezegt doe maar rustig aan, het komt vast wel goed.

Op een gegeven moment kwam ze eens in de week. Tot soms eens in de twee a drie weken. (En dan werd het een flinke rit door het bos heen).

Ik heb toen aan de bel getrokken. Want die pony moet echt drie keer in de week gereden worden.
Ik heb toen dus gezegt. Of je komt vaker in de week. Of je komt niet meer.

Ze gaf toen zelf aan dat ze er al over dacht te stoppen. Want ze vond het bos niet meer leuk.

Toen ben ik een beetje boos geworden. En een niet al te vriendelijk smsje gestuurd (Wel netjes gebleven ;) ). Met dat ik het idee had dat ik alles voor haar wilde doen, en dat ze alles mocht. Maar het gewoon niet waardeerde. en dat ik dat intens jammer vond.

Maar nu na dit alles vraag ik me wel af.. Ben ik niet te hard geweest? Heb ik te veel gevraagd?

Dorien__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:33

Nee ik vind dat het verzorgmeisje al blij heeft mogen zijn dat ze zoveel mocht doen met je paard!
Blijkbaar was het verzorgmeisje niet klaar om echt fulltime een paard te verzorgen (dus elke dag erheen gaan en minimaal 3 keer per week normaal te rijden).
Prive problemen kunnen vervelend zijn, maar dat vind ik om eerlijk te zijn een zwak excuus. Heb zelf een eigen paard en ga er elke dag heen; hoe druk ik het ook heb of hoe ik me ook voel.
Nadat ik bij mn paardje ben geweest voel ik me trouwens altijd veeel beter haha ;) .

Anoniem

Re: [TAO]Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:35

Ik moet zeggen. Ik heb op dit moment ook wat prive problemen. (Daarbij gisteren ook een wortelkanaalbehandeling gehad, waardoor ik nu met een kaak zit van hier tot tokio _O- ).
En ik vraag me nu dus ook echt af, of ik niet wat hard ben geweest, met zeggen dat ze haar spullen moest pakken, en niet meer terug hoefde te komen. (Heeft daar nog chaps en een cap en shabrak liggen).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:36

Nee, ik vind juist dat je haar een boel vrijheid hebt gegegeven!
Was/ben zelf bijrijdster, en was altijd blij dat ik die vrijheid kon krijgen, maar die moest ik wel verdienen, door vaak te komen en zorgen dat er vertrouwen is, zowel in de omgang met het paard als met de eigenaar. En dat heet voornamelijk twee dingen, duidelijkheid, als je een week niet kan duidelijk, en het liefst van te voren aangeven, het beste met reden. En het andere is heel simpel, eerlijkheid.

Ik kan je als tip geven om een andere verzorgster te zoeken, ik denk dat veel meiden blij zouden zijn met een eigenaresse zoals jij. Maar ik twijfel zelf of dat een eerlijke tip is. Ik weet hoeveel meiden er afhaken als er een vriendje, slecht weer of iets anders op hun pad komt. Daarom vind ik het liefst een pony in deze periode van het jaar, kan ik gelijk laten zien dat ik wel doorgewinterd ben ;)

En inderdaad, juist als er iets aan de hand is vind ik rust bij een paardje.

(Ik stop overigens met verzorgen omdat ik van iemand een paard te leen krijg, beestje wordt zelfs verplaatst, dat is pas vertrouwen...)

Dorien__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:38

Oh ik leef met je mee; heb ook een keer wortelkanaalbehandeling gehad, wat verschrikkelijk (en al helemaal als het weer wordt opgevuld, brrr).
Maar opzich zou je haar kunnen smsen of ze de spullen op kan komen halen als je je daarover schuldig voelt?
Op de manier waarop jij gehandeld hebt, zal zij zich (hopelijk) realiseren dat een paard hebben of verzorgen echt een verantwoordelijkheid is & dat je niet wanneer het je uitkomt eventjes lekker lang zomaar gaat buitenrijden :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:41

Ik snap niet wat een wortelkanaalbehandeling met prive problemen te maken heeft. En vind priveproblemen ook geen 'zwak excuus'. Maar het is je volle recht om haar te vertellen dat ze niet meer hoeft te komen, of ze nu problemen heeft of niet. Al vind ik een smsje wel smakeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:41

Dus ik ben niet TE hard geweest? :)

Ik ben als het om mijn pony gaat, enorm voorzichtig. Mijn pony betekend alles voor me. Maar dit meisje en mijn pony.. Sja.. Die twee gingen gewoon super samen. DAarom vond ik het zo jammer dat het ineens zo slecht ging.
Ook aan mijn pony zag ik, dat ze de aandacht miste. En daarom heb ik toen de vraag gesteld wat ze wilde.

Nu inmiddels een nieuwe verzorgster gevonden. Heb haar nog geen ja of nee geantwoord. Omdat ik een beetje twijfel of ik haar wel weer uit handen wil geven. Of dat ik het neit alsnog zelf ga doen. (Blessure is zo goed als over, en anders kan vriendjelief nog wel een beetje beweging geven).

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:46

Het is jouw pony...Als je graag wilt dat ze 3x per week gereden wordt en de bijrijdster gaat ermee accoord, dan mag je toch verwachten dat ze zich daaraan houdt. Een keertje is geen punt...maar om dan uiteindelijk maar 1x in de zoveel weken te komen...dit meisje is duidelijk nog niet verantwoordelijk genoeg...of het is haar toch tegengevallen.. Maar dan kun je dat gewoon zeggen..toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:47

Anthea schreef:
Ik snap niet wat een wortelkanaalbehandeling met prive problemen te maken heeft. En vind priveproblemen ook geen 'zwak excuus'. Maar het is je volle recht om haar te vertellen dat ze niet meer hoeft te komen, of ze nu problemen heeft of niet. Al vind ik een smsje wel smakeloos.

Dat staat langs mijn priveproblemen. Prive loopt er bij mij ook van alles mis. (Familie van mijn vriend beweren dat ze mij mogen, maar negen mij en mijn ouders compleet? Maargoed, gaat het hier niet over. Mag via pb eventueel ;) ) Maar heb een enorm slecht weekend gehad, en er daardoor extra aan gedacht.

Sja.. via sms.. Dat vond ik, achteraf ook neit al te slim geweest. Ik smste haar met de vraag of ze nog bij Bolle was geweest (Pony). En toen kreeg ik een berichtje terug dat, ze toch gezegt had dat ze het hele weekend druk bezig was?!
Kwam nogal aanvallend. Terwijl ze de week daarvoor zei dat ze zondag savonds zou gaan..

En dat vond ik zo jammer, dat ik haar toen gevraagd heb, wat nu eigenlijk haar bedoeling was, met de pony.
En toen zei ze dat ze ermee wou stoppen.
Toen ehb ik dus terug gesmst dat ze dan haar spullen maar moest halen. (Wel daarbij gezegt, dat ze gerust nog mocht poetsen en afscheid nemen. Maar rijden neit meer).

Achteraf erg stom. En baalde er ook een beetje van.

_aussi

Ik vind absoluut niet dat je te streng of te hard bent geweest. Ik vind dat je als verzorgster ook je verantwoordelijkheid moet dragen. Dat moet ik namelijk ook en dat wil ik ook graag! Als de afspraak is 3 keer in de week, dan is het 3 keer in de week. En natuurlijk kan daar een keer wat tussen komen. Ik vind dat je haar genoeg ruimte hebt gegeven.

Anoeska

Ik had zelf niet gesmst, maar het gewoon op een nette manier uitgesproken. En ik vind het smsje ook een beetje teveel op de emotie inspelen 'ja maar ik had zoveel voor je over, en je mocht zoveel, en ik vind het zo jammer |( '

Mijn manier zou zijn om het wat zakelijker aan te pakken. Duidelijk de verwachtingen verwoorden, wil ze zich daaraan houden, prima, zo niet... even goede vrienden, maar dan eindigt het hier. Maar daarentegen, mijn manier hoeft de jouwe niet te zijn. En te hard ben je, denk ik, niet geweest.

Anoniem

Ik hoop gewoon dat ik niet te streng geweest ben.

Meisje in kwestie, is best gevoelig. En heeft wel een hoop aan haar hoofd..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:49

Tja, dat moet je zelf beslissen. Het is altijd handig om iemand erbij te hebben, ook voor vast als jij eens een weekendje weg wilt oid. Maar dan moet het wel klikken, niet alleen met de pony maar ook met jou.

Meisje in kwestie heeft zelf besloten zich niet aan dr afspraken te houden. En als ze dat niet kon had ze die noooit moeten maken, dus persoonlijk kan ik daar geen moeite mee hebben (en ik weet echt wel wat het inhoud...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:53

Oke. Bedankt voor jullie berichten :)

Ik hoop wel dat jullie netjes blijven tegenover meisje in kwestie (Zit op bokt ;) ).
Mijn vraag was gewoon of dat ik te hard ben geweest.

Meisje mag van mij ook gewoon terugkomen om haar oude verzorgpony een keer op te zoeken enzo. Ik was alleen wat bang dat ik mischien te streng was. Vanwege haar persoonlijke problemen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:54

Ik vind niet dat je te hard bent geweest, waarschijnlijk vond zij het moeilijk te vertellen dat ze het eigenlijk niet meer wou, en heeft dit haar ook geholpen.
Verder vind ik inderdaad ook, afspraak is afspraak. Zeker als ik lees wat ze allemaal met de pony kon doen, denk ik dat je heel royaal bent geweest.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:54

Vind dat je absoluut niet te hard bent geweest. Als zij op een gegeven moment door prive omstandigheden niet meer kan komen is dat haar goed recht, maar dan moet ze daarover wel met jou normaal communiseren en niet opeens haar afspraken niet meer nakomen.

Als je niet op je verzorgster kan vertrouwen heb je er niks aan. Heel veel meiden zouden in hun handen knijpen als ze gratis de pony van iemand mogen rijden en ook geen klusjes hoeven doen. Daar mag iemand dan best 'wat harder voor lopen' en met 1x in de 2 weken moet je geen genoegen nemen. Dan kan je beter een ander iemand zoeken die wel enthoutiast is en wel bereid is er moeite en energie in te steken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:56

Sja persoonlijke problemen of niet, wat ze heeft gedaan is ook niet netjes vind ik... toen mijn verzorgster jaren terug 3 dagen niet geweest was (en het paard dus d'r box niet uit kwam 3x24u) ben ik ook niet aardig geweest (daarbij is jouw smsje heilig). Ik vind zeker niet dat je heel onbeschoft bent geweest, gewoon duidelijk en ze mag zelfs nog langskomen :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:56

Snap nog steeds niet in welk opzicht jij streng zou zijn geweest....
Inderdaad, mijn vorige verzorgpaardje had een verzorgster toen ik kwam, ik kwam eigenlijk voor een ander paardje. En de eigenaar wou deze meid niet weg sturen. Dus ik mocht op die pony zolang zij niet kwam, na twee maanden had ze ineens weer een keer gereden, dus toen heb ik zelf maar ff contact met dr gemaakt om te vragen wat zou nou wou. En toen bleek ze eigenlijk geen zin meer te hebben in dit beestje. Dus toen ben ik er verder mee gegaan en heeft zij een ander paardje gevonden, waar ze nu nog steeds met plezier op rijdt. (Helaas is mijne een half jaar geleden overleden...)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:58

Ik vindt niet dat je te hard bent geweest.

Ze rijdt voor niets jouw paard. Gratis hobby die over het algemeen heel duur is.
Dan heeft ze verantwoordelijkheden en verplichtingen naar jouw en je paard.
Tja en aan een verzorgster de verantwoordelijkheid om wat voor reden niet aankan en afspraken met jouw niet nakomt heb je dus niets en is dus ook niet goed voor je pony. En het gaat boven alles om je pony.

Ik moet zeggen dat ik geen verzorgers meer wil. Te vaak teleurgesteld.
Het lijkt tegenwoordig na verloop van tijd wel of je als eigenaar dankbaar moet zijn en op je knieen moet.
Naar mijn idee de omgekeerde wereld.
Denk je die meisjes de zelfde kansen te bieden als jezelf vroeger. :+
Wij waren vroeger mega blij met ons verzorgpaardje en deden dan ook alles om de eigenaar tevreden te houden.
Helaas, tijden zijn veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:05

Oke, ik ben blij te horen dat ik neit te hard ben geweest.

Zat me toch wel wat dwars om eerlijk te zijn.

Ook omdat ze haar spullen nog niet opgehaald heeft. (Smsen was anderhalve week geleden).
Ze zegt dat ze het te druk heeft gehad. Maar ik had ergens het idee, dat ik mischien gewoon te streng was, en dat ze niet meer durfde?

Ik heb vroeger inderdaad ook alles gedaan voor mijn toenmalige verzorgpony :j Sterker nog... Ik heb daar zoveel gedaan, dat toen die mensen het bejaardenhuis ingingen, ik de pony mocht hebben. (Is nu dus eigennaar van de pony die ik drie jaar lang met trots verzorgt heb :D ).

Ik heb daar echt alles gedaan. Voor de dieren (De pony en "mijn" kippen). Maar ook in huis altidj meegeholpen en gedaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:16

Zo uitgaande van jouw bericht, nee niet te streng...hoogstens een wat emotioneel beladen sms en daardoor wat kort lontje..hoe oud is dat meisje?

Kijk, ik had een leuke meid voor mijn merrie. Meid kon leuk rijden..maar kwam gewoonweg niet haar afspraken na. Zo hoefde ze voor 2 a 3 keer rijden pw maar 1 dag te HELPEN met mestscheppen en waterbakken vullen..en dat deed ze in begin 2 keer heel enthousiast en daarna gebeurde het gewoon niet meer. Steeds smoesjes dat ze druk was etc, mn merrie werd afgezadeld en weg was ze. Heb dr toen gezegd dat ze best kon komen rijden, maar alvorens het rijden dan maar eerst te gaan scheppen, wist ik tenminste zeker dat ze daar haar verantwoording voor nam. Goed, gebeurde ook niet..verder vond ik haar erg sytreng met dr hand, hield mn merrie erg kort en heb haar daarop aangesproken, op nette manier, jonge merrie, dat ik dat liever niet had..of ze kwam gewoon niet opdagen zonder afmelden via telefoon of mail.
Stiekem gebeurde dat toch wel, want heb 2 maal een osteopaat erbij moeten halen omdat ze kreupelde vanuit dr schouder..rug vastzetten door haar te strak van voren te houden.
Toen was de maat vol, icm niet nakomen van afspraken én toch tegen mijn wensen wat rijden betreft ingaan..sja, heb dr gemaild, dat ze niet meer terug hoefde te komen, ik niet kan vertrouwen op haar, dat wel verwacht en dat als mn paard naar de osteo moet, ik het zelf liever veroorzaakt heb, dan dat iemand anders dat doet..was laaiend..
en of ik t estreng was? Nee, niet te streng, maar mn grens was bereikt, net als dat jouw grens bereikt was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:19

Meisje is zestien jaar oud.

Oeh dat is een minder verhaal. Nee, mijn verzorgster heeft nooit iets gedaan wat in mijn ogen niet kon :n Was altijd netjes tegen mijn pony, en kwam de afspraken wel na :j

Kan begrijpen dat je haar weggestuurd hebt. Ondanks jouw zeggen alsnog kort rijden..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:52

Ik vind ook niet dat je te hard bent geweest hoor.
Ze mocht alles en hoefde niks. Ja 3x per week rijden.
Wie wil dat nou niet? Er doen een hoop meiden een moord voor zo'n pony.
Vind het terecht dat je boos werd. je maakt afspraken dat zij die pony rijdt, vervolgens houdt ze zich daar meerdere malen niet aan, en dan ook nog zeggen dat t komt omdat ze t niet zo leuk vind... Wat wil ze dan in godsnaam nog meer doen met een pony?
Nee hoor terecht dat je boos werd.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:02

Ik begrijp heel goed dat je baalde van niet nagekomen afspraken ed. Wat dat betreft ben je imo niet te hard geweest. Maar dat door middel van een SMS kenbaar maken vind ik wel heel erg onpersoonlijk. Aan je berichtje te lezen heb je er zelf ook niet echt een goed gevoel bij. Misschien is het iets om samen met dat meisje een kop koffie te drinken en het netjes af te sluiten? Kan ze direct haar spullen meenemen. Ik denk dat het dan voor allebei een fijnere afsluiter is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:19

AP_Art schreef:
Meisje is zestien jaar oud.

Oeh dat is een minder verhaal. Nee, mijn verzorgster heeft nooit iets gedaan wat in mijn ogen niet kon :n Was altijd netjes tegen mijn pony, en kwam de afspraken wel na :j

Kan begrijpen dat je haar weggestuurd hebt. Ondanks jouw zeggen alsnog kort rijden..

Dan zou ik, mits het jou ook goed voelt. Haar even contacten en net als mijn voorganger eens een bakkie te doen met haar, erover te praten en het dan af te sluiten. Wellicht dat je je dan wat fijner voelt? Kijk, je bent zuinig op je paard en dat kan je haar dan mss uitleggen, onder wat 'normalere' omstandigheden?
Nogmaals, niet te streng geweest hoor ;) maar voor zowel jezelf als voor haar fijn om nog eens erover te kunnen praten?
Succes