Ik verzorg 2 pony's: een Shetlander (wittje) en Haflinger (Angelo) ik kan ze beschouwen als mijn eigen paarden, alleen komt er af en toe een meisje die op wittje rijd. Ze neemt tegenwoordig ook haar hele famielie mee (neef, broer, nicht) maar dat daargelaten. Nu vroeg ze dus een tijdje geleden of ze ook op de haf mocht. De eigennaar zei nee, omdat ik al op Angelo rijd. Maar nu bleef ze dus doorzeuren, en doorzeuren, en ja hoor, het is haar gelukt!
Okee.. klinkt egoistisch, maar ik ben dus zéér fanatiek bezig met vrijheidsdressuur, bitloosrijden enz. Maar zij doet er zo een bit in, en dan klikt ze de teugel aan de verkeerde kant!! (mondhoek-vel ertussen, hefboomwerking) En alles wat ik hem aanleer, leert zij zo weer af, of verkeerd aan! Met de eigennaar valt (op dit moment) niet echt te praten, want hem maakt het niet uit wie er op rijd...Spullen verstoppen heeft geen enkele zin, want met halster en touw kan hij ook gereden worden!
Ik hoop dat jullie nog een andere optie hebben, want hier baal ik toch wel een beetje heel erg van!
Alvast heel erg bedankt!