Gisteren gingen we dan eindelijk alles verhuizen naar onze nieuwe stal. We hebben eerst Willem gebracht in de trailer samen met alle voertonnen en andere grote dingen. Daarna hebben we de schapen opgehaald, ook met de trailer verhuisd.
Saar en Hester wilden we gewoon lopend verhuizen, Hester voor de wagen en Saar onder het zadel. Daarvoor waren twee opties, een saaie route zonder spoorwegovergang, of een leuke route met een spoorwegovergang. Dan heb ik het dus over het spoor tussen Utrecht en Den Bosch, gemiddelde komen daar 16 treinen per uur langs. Ik ben een beetje huiverig voor spoorwegovergangen. Neem daarbij de verhalen over stroom op de rails en paarden die dan niet meer te bewegen zijn......ik zag me daar al staan met in de verte een intercity op komst.....brrrrrr.
Maar we hebben toch meer gekozen voor de route met de spoorwegovergang. Onze nieuwe stal ligt vlak langs het spoor en om in een mooi natuurgebied te komen, moet je toch weer het spoor over. Saar was nog nooit over het spoor geweest, maar ik dacht als Hester gaat (en die gaat toch wel) dan gaat Saar echt wel mee.
De hele rit ging echt heel ontspannen, lekker gestapt en een paar stukjes gedraafd. Op het laatste stuk konden we de spoorwegovergang al zien liggen. Ik zat al te hopen dat er van iedere kant een trein zou komen, dan weet je zeker dat er heel even geen trein meer komt. Niet dus, het bleef de hele tijd stil....totdat we ongeveer 25 meter voor de overgang waren, toen begon alles te rinkelen. Ach ook geen drama, gewoon even wachten. Trein voorbij, lichten weer uit, een keer diep ademhalen en gaaaaan.
Hester keek toch een beetje raar en begon te draven, prima toch, zijn we er alleen maar sneller over heen. Saar en ik er ook in een drafje achteraan. Wat er toen gebeurde...ik kwam echt niet meer bij van het lachen

Saar liep balkjes!!!! Keurig in draf zo over de rails heen

Telkens al is ik er aan denk schiet ik weer in de lach. Zit ik me daar de halve rit op te vreten, omdat ik niet weet hoe Saar zal reageren en dan gebeurd er zoiets.
Ik heb echt een wereldpaard!!!