en dan kom je de liefde van je leven tegen...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wel of niet?

wel doen.
24 (85%)
niet doen.
2 (7%)
ik weet het niet.
2 (7%)

Totaal aantal stemmen: 28

flooooo

en dan kom je de liefde van je leven tegen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 21:01

Hoi,

Ik heb een probleem. Of nou ja een groot probleem is het niet.
Ik heb sinds een tijdje met haflinger te koop staan. De reden is dat het niet klikt tussen ons en dat we verschillende dingen willen.
Het wilde nog niet echt lukken met de verkoop dus ben ik ondertussen op zoek gegaan naar een bijrijdpaard.
Ik ben geweest bij iemand met een 6 jarige warmbloed merrie. Ik heb daar een keer gereden en gewoon stap en draf gedaan.
Galop was niet mogelijk vanwege de natte bak.
Ik vond het een superpaard en zij vond het ook een goede combinatie.
Helaas ben ik daar niet weer heen geweest omdat ik het toch te druk kreeg met stage en school.
Nu ben ik voor als mijn haflinger verkocht is wel op zoek naar een ander paard.
Het liefst een warmbloed die niet te oud is en betrouwbaar. Ik kan nog wel eens onzeker worden.
Ik keek vandaag eens op marktplaats want ik wil toch weten wat er te koop is en wat ik ongeveer moet uitgeven
voor een nieuw paard. Gewoon orienteren dus.
Zie ik daar dat paard staan! Het paard wat ik een x gereden heb en wat mij zo goed beviel.
De vraagprijs was niet idioot en paste ook binnen mijn budget.
Ik weet dat de eigenaresse van dat paard ook nog wel eens onzeker was en daar reageerde het paard niet op.
Het was een braaf dier en goed aan de hulpen.
Ofwel een paardje voor mij.
Het enige probleem is dat ze maar b liep. Niet dat het erg is maar ze is niet veel gereden door tijdgebrek.
Bespiering kan meer en oefeningen zijn ook niet veel bevestigd.
Ik denk dat het wel moet lukken omdat ze leergierig is maar toch twijfel ik dan.
Ook omdat ze zo groot is...
Ze meet namelijk 1.70!
Dat ben ik zelf ook. :P
Niet erg maar ben niet handig in opstappen.

Dus toch zit ik nu te kijken of dat wel of niet wat voor bij mij thuis zou zijn.
Het vertrouwen is er wel en het is een braaf dier met potentie voor de sport.
Wat haar natuurlijk wel weer interessant maakt.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

Groetjes,

Nicole288

Re: en dan kom je de liefde van je leven tegen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:53

F-AM -> PP

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:54

Paard klinkt super en is nog jong dus met goede les erbij kom je een heel eind! Je wordt vanzelf leniger met opstappen, en voor het plaatje ziet een paard dat ongeveer even groot is als dat je zelf bent er juist het mooiste uit vind ik :D .

Dus zou snel een afspraak maken nog eens gaan kijken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:00

Renza schreef:
Paard klinkt super en is nog jong dus met goede les erbij kom je een heel eind! Je wordt vanzelf leniger met opstappen, en voor het plaatje ziet een paard dat ongeveer even groot is als dat je zelf bent er juist het mooiste uit vind ik :D .

Dus zou snel een afspraak maken nog eens gaan kijken!

Bedankt voor de reactie.
Ik was sowieso van plan om twee keer per week te gaan lessen. Dan weet ik zeker dat ik in ieder geval twee keer per week goed
rij met begeleiding. Hahah ja opstappen is bij mij al jaren een ramp. Het gaat wel beter maar met grote paarden moeten ze niet weglopen ofzo. Dan kom ik er niet meer op.
Het staat inderdaad wel heel goed. Ik steek niet onder haar uit ofzo en ik hoef ook mijn benen niet op te trekken.
Dus wat dat betreft is ze wel heel leuk voor mij!
Maar toch vind ik het wel moeilijk.
Ik twijfel sowieso nog heel erg.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:30

ik ben de enige (tot nu toe) die voor 'niet doen' heeft gestemd, dus ik voel me verplicht om toe te lichten :')
Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar gezien de huidige markt zou ik als ik jou was éérst zorgen dat je haffie een goed plekje heeft, en daarna pas zelf wat nieuws kopen, er zijn wel meer leuke paarden tekoop (die misschien zelfs wel nog beter aan je wensen voldoen)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:35

misschien kan je ze ruilen

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:37

Gebruik je wel een krukje of stoel om op te stappen? Dat scheelt nogal wat gedoe hoor. Ik ben het op zich wel eens met bovenstaande reactie dat je haflinger ook nog een plekje moet hebben. Valt niet mee in deze markt. Je zult moeten berekenen hoe lang je ze allebeide kunt financieren? Waarschijnlijk vind je in het voorjaar, als het weideseizoen weer aanbreekt, gemakkelijker een nieuwe plek voor de haflinger.
Kan me ook wel voorstellen dat je zin hebt aan dat andere / nieuwe paard. Soms loop je er zo tegenaan en soms zoek je je een ongeluk voordat je iets vind wat je past......

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:39

Heb je het paard al weer gezien sinds dat je de advertentie gezien hebt?
Ik zou er eerst nog maar een keer naar toe gaan, vragen of je nog één of een paar keer mag rijden.
In ieder geval om te kijken of je gevoel nog zo positief is bij dit paard.

Heb je het geld voor twee paarden? Zoals hierboven al gezegd, de markt ligt op z;n gat, dus het kan best nog wel even duren voordat je je Haf kwijt bent.

Ik heb niet gestemt, het is toch echt iets wat je zelf moet beslissen. Er spelen zoveel factoren mee bij de aankoop van een paard.

Wens je veel wijsheid toe, en ben benieuwd welke keuze je gaat maken.

Succes!

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:41

Ik ga mee met bovenstaande; voor je een besluit neemt zou ik nagaan of het financieel wel op te brengen is... je weet immers niet hoe lang het nog zal duren voordat je je huidige pony verkocht hebt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 17:12

volgens mij heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd in de beginpost.
het is de bedoeling om mijn haf eerst kwijt te zijn voordat ik een ander koop.
het is financieel wel haalbaar maar ik wil niet twee paarden moeten onderhouden en het risico lopen
de haflinger niet kwijt te raken.
ik zie ook wel meer andere leuke paarden op internet maar deze ken ik en ik weet dat haar verhaal
klopt en het een braaf lief paard is wat ook nog wel eens blijkt tegen te vallen in de praktijk.
het verhaal op internet lijkt altijd leuk.
ik zou ook zeker meerdere keren gaan rijden voordat ik haar koop hoor.
en het liefst ook nog een proeftijd.
wat dat betreft weet ik wel wat ik doe.
een krukje is ook een goed idee inderdaad. kent ze nog niet maar daar leert ze wel mee omgaan.
op zich loopt ze niet gauw weg dus ik denk al dat het wel moet lukken.

bedankt voor de reacties!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 22:39

hmm. een groot deel zegt dus toch wel doen...
ben wel benieuwd naar de redenen van niet wel?