vragen over ruiterbewijs.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Canadi

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Steenwijk

vragen over ruiterbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 16:48

hey,
ik heb een vraagje..welke dingen over het ruiterbewijs moet je extra goed leren voor de theorie?en de praktijk?ik weet namelijk niet zeker waar ik extra aandacht voor moet besteden..
alvast bedankt voor jullie reactie!

greetz Julie.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:34

Theorie = leren, praktijk = uitvoeren zoals gewoonlijk. Theorie moet je leren en praktijk oefenen, zo simpel is het (theoretisch gezien dan he hihihi).

Groetjes, Denise.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:47

De verkeers regels!
Ziektens
Giftige planten

Laats nog een praktijk exame gezien.
De ruiters moesten op een open veldje rijden met een sprongetje en hier en daar zo'n lintje waar een paad evt. van zou kunnen schrikken.
Je moet in de groep een paar rondjes rijden in stap draf en galop.
Ze roept 1 voor 1 een ruiter uit de groep en die moet dan van de groep weg rijden.
Ook ga je de straat op en dan moet je 1 voor 1 een stukje voor op rijden.

Er was een pension klant bij de groep die met sporen reed.
Haar paard was nog jong en vond veel dingen nog eng.
Het paard wilde bijv. de sprong niet springen.
De pension klant gebruikte goed haar sporen (ze ging er rustig mee om en prikte het paard niet overdreven hard omdat het bang was)
Toch was ze gezakt hierdoor.
Dus kijk daar mee uit.
Er werd gezegt:' je moet je paard beter onder controle hebben om buiten met sporen te gaan rijden'

Ook een leuk weetje.
Als je paard 3 x weigerd op de sprong wil niet zeggen dat je meteen gezakt bent.
Je moet het paard zichtbaar gerust stellen en op nieuw proberen.
Als het paard je in de maling neemt moet je hem harder aan pakken.
Het gaat er dus om dat jij je paard de baas bent.
Springt het paard echt niet dan mag je het op een ander paard proberen.

Die vrouw die het exame af nam was heel redelijk.
Ze heeft begrip voor elk paard en snapt ook dat een paard soms niet durft te springen of langs het water durft ofzo.
Je mag dan op een ander paard laten zien dat jij wel kan springen.

tenminste zo ging dat bij dit exame wat ik laats gezien heb.
succes er mee!

Canadi

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Steenwijk

vragen over ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 18:36

bedankt voor jullie reacties!
ik hoop dat ik wel slaag!ik denk dat ik meer zit met de theorie dan de praktijk...maar stellen ze je ook vragen tijdens de praktijk?zo ja..waarover?

greetz Julie.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:36

De theorie is inderdaad erg belangrijk ik heb ook een keer examen gehad en bij ons was ierdereen gezakt rotmens je moet echt alles perfect doen. Bloos
Die van mij sprong niet omdat ze een hele enge deken erover leggen en die van mij vond dat toch echt te eng had de theorie wel gehaald maar mocht de weg niet op.
Je moet ook met 1 hand rijden enzo maar dat valt best mee en je moet ook door een smalle doorgang je moet van tevoren echt goed oefenen succes !!!! Cheese!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:36

De theorie is inderdaad erg belangrijk ik heb ook een keer examen gehad en bij ons was ierdereen gezakt rotmens je moet echt alles perfect doen. Bloos
Die van mij sprong niet omdat ze een hele enge deken erover leggen en die van mij vond dat toch echt te eng had de theorie wel gehaald maar mocht de weg niet op.
Je moet ook met 1 hand rijden enzo maar dat valt best mee en je moet ook door een smalle doorgang je moet van tevoren echt goed oefenen succes !!!! Cheese!