Grondig gepoetst en gewassen *kijk nou..het is bruin met wit?*
Haar staart was nog steeds niet stralend wit maar ik heb me er maar bij neergelegt, nog even geduld en dan is het er uitgegroeid.
Ik had zwaar de zenuwen, als ze zich maar zou gedragen en niet te nerveus zou zijn.
En vooral niet zo druk als ze normaal is

Om kwart voor 8 paard in de trailer gepropt *makkie, 1 keer zuchten en ze stond*
En om 10 voor negen stonden we op onze plaats.
Nog nooit zoveel trailers en paarden bij elkaar gezien.
Veel rondgekeken en natuurlijk ging Par mee.
Par heeft haar ogen uitgekeken.
Alles was geweldig en leuk.
Luidsprekers zijn niet eng, wapperende vlaggen ook niet.
Mini auto's zijn om op te eten en al die rare naar elkaar schoppende paarden? Zouden wel ongesteld zijn ofzo want waarom zou je als braaf 3 jarig paard toch?
Wat ik wel behoorlijk dom vondt waren mensen die zelf met paarden liepen die dan met een mouw naar je paard wapperden omdat ze naar hun idee niet genoeg ruimte hadden om er langs te kunnen.
Als er dan vervolgens een man vanachter je paard een tik op zijn kont geeft omdat ze voor die mouw een stap naar achteren doet sta je helemaal raar te kijken.
Par is gelukkig geen schopper, maar ik snap niet waarom mensen die zelf paarden hebben niet iets beter nadenken?
Met een mouw zwaaien ok, overdreven maar daar went ze maar aan.
Maar een tik op de kont terwijl je van achteren aan komt lopen, das wel heeeeel erg dom *voor een paardenmens dan he*
We hebben genoeg paarden zien uithalen die dag, spanning, stress en gewoon puur chaggie

Dus lijkt mij dat je toch gewoon even nadenkt voordat je bij een vreemd paard zoiets doet?
Maar ok, Par is lief en deedt netjes weer een stapje naar voren

Alles liep verder in de soep, ze vergaten de veterinaire keuring, dus dat moest snel tussendoor, bij de "echt" keuring hebben we 2 rondjes gestapt met zijn allen en toen mochten we al weer naar het midden.
Ik dacht dat het nog niet afgelopen was dus toen er op mijn arm werd getikt en gezegt werd: Par heeft een eerste premie keek ik geloof ik lichtelijk bevreemd richting hoofdstel.
En ze had hem!!!!!

Daarna keek ik breed grijnzend richting camera *heel erg duidelijke foto daarvan volgt later

In dat rondje liet Par zien dat ze wel degelijk een koelbloed met een heet hoofd was

Maar Suus kan haar wel aan dus ging allemaal goed.
Met oranje lintje terug naar Delft, wederom een brave Par op de trailer, uitgeladen, opgeruimd en Par lekker los laten lopen *toen bleek dat ze haar energie voor thuis bewaart had*
Vanavond lekker lang lui doen, denk dat Par ook al lekker aan het grazen is.
En morgen maar weer kijken hoe zwart ze is.
Al met al was Par dus gek op de aandacht, de sfeer en gewoon alles er omheen, geweldig paard dus

Foto's komen als het goed is vanavond nog onder in the picture.
Beetje lang verhaal maar ok, een verslag is een verslag he