Maar 2 van de kinderen rijden, voor zover je het rijden kunt noemen...
Ze kunnen een klein beetje lichtrijden, naar links is een ruk aan de linkerteugel en andersom, aandrijven is een schop in de ribben en remmen is aan het bit hangen.. De oudste is de enige die ooit rijles heeft gehad, wel 4x voor ze een pony kochten! Ze kunnen niet zelf opzadelen, en van de verzorging hebben ze ook al geen kaas gegeten.
Als ze gaan rijden wisselen ze om de 5 minuten en zijn alleen maar aan het galoperen 2 uur lang. Pony wordt helemaal gek, en dat is vreemd want ze zou nu toch wel moe moeten zijn?
Hun pony is een engels volbloed volgens hen (ouders weten zelf niets van paarden), en heeft op de renbaan gelopen, voor een karretje!!

Maar nu echt het aller irritantste, ze zijn helemaal gek van Jordy. Zetten iedere keer hun pony bij hem in de wei als ik er niet ben, kunnen ze spelen (Jordy jaagt hun pony de hele wei door, om vervolgens te kalmeren waarna de pony zijn manen opvreet). Ik heb al 10x gezegt dat ik het niet wil hebben, maar ze doen het als er niemand is.
Nu ben ik 2 weken op vakantie geweest, en in die tijd hebben ze (ook de ouders) tegen iedereen lopen verkondigen dat ze Jordy gaan kopen, en dat als zij hem eerder hadden gezien dan ik, dat zij hem dan gekocht zouden hebben. En dat er bijna niets met Jordy te beginnen viel dan kan niet volgens hen, dat zeg ik alleen maar zodat zij hem niet meer keuk vinden

Ik kwam dus terug van vakantie en gelijk kwamen ze naar me toe met de mededeling dat ze hem wilden kopen, of liever nog in wilden ruilen voor hun 'engels volbloed', een hele goede ruil volgens hen. Ook hoorde ik van iedereen 'joh ga je Jordy verkopen?, dat had ik nou nooit verwacht' En verbaasd dat ze waren dat ik het niet wilde doen! Ze gingen er al helemaal van uit. Ik zei dat hij niet wegging en dat als hij weg zou gaan hij dan niet naar hen zou gaan. Helemaal pissig natuurlijk... Nu werd me even verteld dat ik daar nog wel op terug zou komen en dat ze hem toch wel kregen

Ze zijn zelfs naar de ouders van mijn verzorgster toe gegaan (die ik ook goed ken) en hebben gevraagd of zij niet een manier wisten.
Ik hoop echt dat ze snel weer van stal worden weggestuurd, want iedereen heeft last van die mensen, borstels verdwijnen, halsters, zelfs een keer mijn hoofdstel, en blijven beweren dat het van hen was!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet even mijn frustratie kwijt.