Verkrachting, gewonde pony's en gewonde Tannie....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:18

trouwens als een hengst eenmaal gedekt heeft, is de kans groot dat ie dat als ruin ook blijft doen hoor.....alleen bevrucht ie dan niet (safe sex)
Pff wat een ellende zeg...bij ons krijgen ze biotine plus.....als ze last van slechte hoeven hebben.....

De mensen die het het minst verdienen, krijgen meestal de vervelendste tegenslagen......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 19:00

Ja, Kevin kreeg ook al Biotine, na de voorgaande gevallen van hoefzweer heb ik hem daarop gezet en dat is toch zeker 1.5 week goed gegaan (ook een andere bodembedekker in zijn stal gegooid)
Maar volgens de VA is deze zweer nog een zwakke plek van de voorgaande keer en is de ellende aan zijn spieren dus ook op die plek in zijn hoef geslagen, de hoef was ook weer behoorlijk gekneusd.
Dus ook met de biotine ga ik gewoon door, rainmaker smeerde ik al weer veelvuldig en ik had ook laurierzalf gehaald voor de veerkracht in de hoef, die ga ik ook maar weer gebruiken.
Heb net een emmer groene leem van de paardendrogist laten komen, 5kilo!!! Ik gebruik dat de laatste tijd zo ontzettend veel dat ik het nu maar in grootverpakking laat komen (gebruik het ook voor mijzelf, op mijn arm, werkt echt hartstikke goed!) want zo'n tube is bij mij op stal binnen 2 dagen op!
En nu maar duimen dat het snel beter gaat met hem want ik zie zelf nog geen verbetering, morgen nog maar even afwachten....