Alsof ik zelf zo goed ben zeker?

Veel van jullie kennen het verhaal wel van Fleur, die bij ons op stal stond en die ik reed en die ineens weggegeven werd aan een meisje dat er naar mijn idee slecht mee omging.
[PP] Jaaaaah nieuw bijrijdpaard!! Gestopt met SuperJur.
[VvdD] Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...
[VvdD] Keuze is me makkelijk gemaakt... Fleur gaat weg...
[VvdD] SuperJurga is back, Fleur is weg...*dubbel gevoel*
Nu staat er dus weer een ander paard bij ons op stal. Heel vaag verhaal, hoe het zit ben ik nog steeds niet achter. Dit is wat ik DENK: Hij is van een man en wordt gereden door een meisje. (waarschijnlijk de dochter van de nieuwe vriendin van die man) Die man wil het paard dus verkopen, doet er niets mee en kost teveel. Nu staat het paard dus te koop. Hiervoor stonden ze op de Nieuwe Heuvel. Maar daar betaalden ze niet

Ze heeft hem hier dus een dagje gereden, dier heeft totaal geen conditie meer. Hop erop, kop in de krul en lopen maar! Afstappen amper doen, zo weer op stal en

Gister kwam er dus een potentiele koper. Die al bij voorbaat had gezegd het eigenlijk niet te kunnen betalen, maar wilde toch even rijden.

Dus eerst dat meidje erop, weer kop in de krul en gas. Toen die andere vrouw erop (houding was ook het enige wat ergens op leek, rechtopzitten en borst }> naar voren). Dat meidje er weer op, kop in de krul en gas. Ik zat toen al pssst pssst pssst met mijn stalgenote. Daarna nogmaals die vrouw erop. Paard was doodmoe, dat zag je zo. En nogmaals uitstappen ho maar.

Het is echt een leuk paard om te zien, een zes-jarige ruin met Gelders papier als het goed is, zwart met piepklein kolletje (jaaaaaaaaaah hij past in de verzameling!

Dus kenners: wat is zo'n paardje waard??? Wij denken zelf dat 'ie er redelijk veel voor vraagt, we denken niet dat 'ie het ervoor krijgt.
Pap vond het ook een erg mooi paard, maar ja, hij vraagt teveel

Maar goed, terug naar de topictitel: ik kijk weleens met gefronste wenkbrauwen naar hoe iemand anders zijn paard behandeld. >;) Soms heb ik echt medelijden met zo'n paard, het kan in mijn ogen zoveel anders! Niet dat ik al die paarden zelf wil hebben hoor (al is het natuurlijk wel erg leuk

Hebben jullie dit nou ook weleens? Of haal ik ze er net altijd uit???
En voor het geval dat: JA, IK BEN SUPERHEPPIE MET MIJN EIGEN PAARDEN EN NEE, IK BEN NIET ONDANKBAAR!