Waar kan een mens zich al druk over maken, k wordt ook niet goed van mezelf, heb ik eindelijk een eigen paard, ben ik veel te bang dat ze iets gaat krijgen of dat ik het niet goed doe. Wat een ellende, krijgt ze genoeg eten ? Zie ik toch haar ribben ? heeft ze het niet te koud, ze moet nu af en toe hoesten, zie al weer beren op de weg. Nou hoop dat er een tijd komt dat ik er niet zo mee bezig ben... want wat vreet dat energie zeg....
Whahaha Mieke WELKOM in de wereld der paardeneigenaren! Het betert wel hoor, maar dat eerste jaartje, dat wordt tanden bijten en nadien zal je nog vast wel gelegenheden tegenkomen dat je er je bed bij wil maken hoor.
tsja.. inderdaad welkom in de wereld van paardeigenaar
Mick_15
Geplaatst: 27-10-10 22:26
Hey Mieke,
wat voor paard heb je? Lekker van gaan genieten hoor
Anonaatje
Geplaatst: 27-10-10 22:26
volgens mij heeft iedereen dat wel vooral als je net een paard hebt, dan ben je natuurlijk bang dat je iets verkeerds doet!
Akecheta
Geplaatst: 27-10-10 22:33
Dit gevoel herken ik helemaal!! Hoe lang heb je je paard nu?
Ik weet nog dat mijn paard de eerste keer mok had. Wat een drama. Ik was echt over en overbezorgd. Was er thuis ook nog mee bezig: doe ik het nu wel goed, moet ik toch niet een veearts bellen, stel dat de mok in een keer gaat zorgen voor een einschussbeen. etc etc. Nu ben ik op het punt dat ik denk: zucht... alweer mok.... dat wordt weer behandelen...
Heb je mensen in je omgeving waar je mee kan spiegelen? Ik heb erg veel gehad aan mijn vorige staleigenaren. Echte paardenmensen, en zij konden me ook heel goed advies geven als ik even niet goed wist of ik goed bezig was.
Wat beteft hoesten van je paard: zijn het kriebelhoesten/proesten of is het echt hoesten? Sorry, wil je niet nog bezorgder maken, maar hoesten bij een paard moet je wél goed in de gaten houden, en bij twijfel toch even vee-arts laten komen. Kriebelhoesten/proesten zijn niet erg, maar echt vanuit de longen betekent voorzichtig zijn.
Nou sterkte ermee, en ik zou vooral zeggen: Geniet geniet en geniet van je paard. !
Buffelo
Geplaatst: 28-10-10 09:19
Goh wat is dat herkenbaar, ik heb nu 4 maanden bijrijdpaarden en de totale verantwoordelijkheid, en nog eens een eigen pony 3 weken nu.
De eerste nacht heb ik alleen maar lopen piekeren:
Zal ie wel genoeg te eten krijgen, word hij wel geaccepteerd in de groep, zomenteen trappen ze hem enz enz enz. En dat niet alleen de eerste nacht, heb het nu nog steeds. Heeft ie een kaal plekje op zn rug? Ik denk gelijk het ergste, en ga zo maar door. Misschien is het handig als je je zorgen met iemand kan bespreken die ook een eigen paard heeft op stal en zowieso doe je er goed aan hier wat te plaatsen en zijn altijd genoeg mensen met tips of advies. Heel veel succes iedegeval! Groetjes Emily.
liekevb
Geplaatst: 28-10-10 17:12
Ik heb sinds van ze zomer een nieuw paardje, ook mijn eerste eigen paard ik had precies hetzelfde, als ik 'snachts iets hoorde, ging ik voor elk geluid mijn bed uit om te kijken. Bij elk vreemd gedrag meteen alles controleren...
maar ergens ook logisch, je kent je paardje nog niet, je weet nog niet wat normaal is... Nu ik haar een half jaar heb gaat het veel beter!
Je kent het karakter van je paard en je merkt het echt als ze serieus anders doet en als er iets aan de hand is. je gaat niet bij alles denken van, wat is dit, en wat als....
en je kunt ook als je twijfelt over dingen op bokt kijken en twijfel je dan nog gewoon hulp vragen...
Het is gewoon heel wat anders dan op een manege rijden of een paard verzorgen..
maar er zijn mensen die meer van jou zorgen zouden moeten hebben;) dus je kunt het ook positief bekijken
Aangezien dit geen informatief topic is verplaats ik het even naar het juiste forum.
RUI-->PP
dominiquesr
Geplaatst: 28-10-10 18:42
haha, heb ik ook een beetje hoor !
mariz
Geplaatst: 28-10-10 18:53
Herkenbaar! De eerste keer dat ik een verzorgster had, heb ik een week niet geslapen! Allemaal gedachtes zou ze dat wel zien? merken? Heb ik dat wel gezegt? Hihi naarmate de ervaring vergroot vermindert het wel iets
z0rr0
Geplaatst: 28-10-10 19:48
dat moet je los laten maak me nooit druk. enige waar ik ophamer PEESBESCHERMERS! me jongste loopt altijd met, heb een lease paard gehad met een peesblesure. omdat hij struikelde over de drempel bij de bakdeur. drama sinsdien bn ik er panisch voor.
ik zou als ik jou was hem in de winter een goede deken opdoen , en na t rijden heel goed droogstappen en ik zou ook peesbeschermers en strijklappen voor hem kopen. en ik heb ooit gehoord dat je bij een paard wel zn ribben moet voelen maar niet moet zien. en over het hoesten. ik weet niet of je paard altijd op stal staat of in de wei. of op een manege. maar dit hebben sommige paarden bij mij op de manege ook dit komt door stof dus misschien na t mesten even voor je stal natspuiten voor je gaat vegen zo heb je veel minder stof. x.
SiggHorsezz
Geplaatst: 30-10-10 19:37
krijg binnenkort ook mijn eigen paardje, dus ben benieuwd of ik dit ook ga krijgen.
pressent
Geplaatst: 30-10-10 19:40
ik herken me hier ook in zeg! Heb niet eens een eigen paard, maar wel 1 die ik als eigen kan beschouwen. Lijkt wel of er altijd iets mis gaat. Terwijl bij voorgaande verzorgponys alles zo makkelijk ging is het bij haar ook gewoon werken, en bij het minst of geringste ben ik bang dat er iets mis is haha. Maar denk dat ook bij het rijden alles met ups en downs gaat. Dusgewoon van de goede momenten genieten en de mindere vergeten. Uiteindelijk wegen de goede momenten zwaarder!
Ludique96
Geplaatst: 30-10-10 19:42
Ik had dat ook heel erg in het begin.. Maar ik heb het nu niet meer zo erg. Het word wel minder hoor.. Want ik heb haar nu 10 maanden. Alles is goed gekomen minder bezorgt.
Ulfeino
Geplaatst: 30-10-10 19:44
Gewoon bij iedere vraag of twijfel ervaren Bokkers om raad vragen
HEEEEL herkenbaar!! Geloof mij dit gevoel blijft.. maar je leert steeds meer en meer en dan komt het vanzelf goed.
moonvw
Geplaatst: 30-10-10 19:49
Zooo herkenbaar! Eerste hoestje betekende voor mij toch maar even kijken snachts wnat ze keek ook en keer naar haar buik vast koliek! Je weet maar nooit! Paard schrok zich de blubber natuurlijk want die lag wel lekker te slapen zoals het hoort. Spoken overal spoken! Hééel herkenbaar dus. Komt goed hoor!! Haha!
haha ik sluit me aan bij de rest! welkom in de wereld van paardeneigenaren! ik heb er ook heel erg last van gehad, en eigenlijk heb ik er nog steeds last van, maar de eerste anderhalf jaar was wel het ergst! maar je moet je proberen zo min mogelijk van aan te trekken en lekker te gaan genieten!