Slome pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Slome pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:54

Hoii,

Ik heb een mini appaloosa als verzorgpony,
Als ik met haar bezig ben aan vrijheidsdressuur doet ze wel goed mee enzo,
Maar als ze aan het wandelen is moet ik haar haast mee sleuren!
Dat vind ik echt zielig, want dan trek je aan haar en dan kijkt ze je echt zo aan van wat doe jij nu?
Het is echt een ramp, ze loopt achter me aan alsof ze ieder moment een veulen kan werpen !

Weet iemand wat ik er aan kan doen, dat ze activer word tijdens het wandelen?
Groetjes,,

Nicole288

Re: Slome pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:02

SMP -> YRT

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:13

Heeft niemand tips, of ervaring, of weet gewoon wat te doen ? :)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:07

Ik heb ook een mini appaloosa een ruintje en hij is gewoon super relaxed. Wandelen in een nieuwe omgeving (voor hem) is hij wat vlotter, maar meestal gewoon rustig. Veel afwisseling werkt goed bij hem elke keer ergens anderas heen met lange lijnen of wandelen of met de kar. Kijk wat ze leuk vind en van daaruit meer dingen zoeken heb ik ook gedaan. Op bekend terrein is Mijn ukkel super rustig, maar ga ik de polder in dat kent hij ook vind ie prachtig en is vlotter. Je hebt toch geen familie van hem?

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:14

Heeft ze misschien gevoelige voetjes? Vrijheidsdressuur doe je waarschijnlijk in een bak met haar, maar wandelen is (grotendeels) verhard? Dat heeft die van mij wel namelijk. Gelukkig hoef ik niet veel verhard omdat ik vlak bij een natuurgebied zit.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:35

cassandra84 schreef:
Ik heb ook een mini appaloosa een ruintje en hij is gewoon super relaxed. Wandelen in een nieuwe omgeving (voor hem) is hij wat vlotter, maar meestal gewoon rustig. Veel afwisseling werkt goed bij hem elke keer ergens anderas heen met lange lijnen of wandelen of met de kar. Kijk wat ze leuk vind en van daaruit meer dingen zoeken heb ik ook gedaan. Op bekend terrein is Mijn ukkel super rustig, maar ga ik de polder in dat kent hij ook vind ie prachtig en is vlotter. Je hebt toch geen familie van hem?

Okee, ze staat midden in de polder dus ik heb keuze zat om met haar naar toe te gaan, eens proberen inderdaad.
Zodra ze de kans krijgt gaat ze lopen grazen echt vet irritant ze komt gewoon amper vooruit.
Haha misshcien is het wel familie.
kWeet nite waar je vandaan komt, maar zou best kunnen haha! ;)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:41

kim_bjorn schreef:
Heeft ze misschien gevoelige voetjes? Vrijheidsdressuur doe je waarschijnlijk in een bak met haar, maar wandelen is (grotendeels) verhard? Dat heeft die van mij wel namelijk. Gelukkig hoef ik niet veel verhard omdat ik vlak bij een natuurgebied zit.

Hoii,
Ja haar voetjes zijn best gevoelig, maar ze staat midden in de polder en ik loop altijd met haar in het gras, langs de weg of onderlangs de dijk. Maar het probleem in het gras is dat ze én niet vooruit komt, én als ze de kans krijgt om een hap gras te nemen dan neemt ze die ook, elke keer heel scheinheilig dat kopie omlaag enzo. Dat leert ze nu wel aardig af, maar ik zou toch graag en manier vinden om haar activer te krijgen ;) Ze is op dit moment wel drachtig, maar voordat ze drachtig werd was ze even sloom dusja, dat zal de reden ook wel niet zijn . En het kan ook niet dat ze t hard werkt want het is echt een lamballetje, veel stappen en hele kleine stukjes draven. Ik denk dat het ook komt omdat ze dan alleen is, ze staat in een kudde van 30 pony's, en is minder ( nietveel) sloom als er een of meer bij zijn. Maar aangezien die er niet vaak bij zijn moet er gewoon een andere optie zijn haha . :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:24

Je kan bij een paardenwinkel druivensuiker voor paarden kopen.
Mijn shetlander is ook best wel sloom en dan met rijden reageert ze heel traag, daarom geef ik haar dat en dan is ze veel beter te rijden.
Ze reageert sneller. Ben ik niet meer een minuut bezig haar in draf te krijgen. Ik had dat eigenlijk gekocht, omdat het er wel leuk uitzag, maar hiervoor werkte het ook!