Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joycebunny schreef:MOET op 4,5 een L proefje lopen? Dat hoeft toch niet, tenzij je erg intensief traint.
De mijne wordt niet heel intensief getraind maar toch wel best sportgericht. Hij is 5 en loopt nu nog steeds B-niveau. Hangt er allemaal vanaf wat voor paard je hebt, hoe je traint etc. Vind het wel heeeeeeel zwart-wit om te zeggen dat een paard op die leeftijd L moet kunnen lopen. Er zijn veel mensen die hun paard op 3,5 of 4 beleren!

Joycebunny schreef:Dan nog vind ik je reactie niet juist hoor. Er zijn tig 4,5 jarige paardjes die op die leeftijd sowieso geen L kunnen lopen, zelfs met training.
Ik vind L gewoon wel zwaar trainen. Zoals ik al zei worden de meeste paarden ivm groei etc pas ingereden op hun 4de. De eerste maanden focus je je zowieso op het 'op eigen benen laten lopen' en pas dan kan je echt beginnen met wedstrijdtraining. Tenminste zo gaat het er hier aan toe
Joycebunny schreef:ik zeg gewoon hoe het er bij ons aan toegaat. Zoals ik al zei worden paarden hier soms pas op hun 4 echt ingereden. Als je een paard binnen het halfjaar L kan laten lopen is er niks mis met het paard, maar met de ruiter..
& ik heb toch nergens gezegd dat ik L zwaar vind? Ik bedoel gewoon dat het bij jonge paarden moeilijker en zwaarder is dan zegmaar een achtjarige..

_taane_ schreef:Ik heb ook een pony van 4,.
Hij is erg ondeugend maar tog braaf onder het zadel.
wegens een buitenbak kan ik niet veel rijden omdat het andes gewoon echt te zwaar voor hem word.
is het een ramp dat een pony van 4 veel stil staat?
Moontje1991 schreef:_taane_ schreef:Ik heb ook een pony van 4,.
Hij is erg ondeugend maar tog braaf onder het zadel.
wegens een buitenbak kan ik niet veel rijden omdat het andes gewoon echt te zwaar voor hem word.
is het een ramp dat een pony van 4 veel stil staat?
als je daarmee bedoelt overdag lekker in de (grote) padock maar niet gereden wordt dan maakt dat niks uit.
onthoudt je rijdt voor jezelf omdat jij dat leuk vindt niet voor het paard
_taane_ schreef:Moontje1991 schreef:
als je daarmee bedoelt overdag lekker in de (grote) padock maar niet gereden wordt dan maakt dat niks uit.
onthoudt je rijdt voor jezelf omdat jij dat leuk vindt niet voor het paard
Jaa hij staat dagelijks in een grote draverswei
Dus hij kan wel altijd zijn energie kwijt