Ik heb een vriendin, die woont op een handel stal. En ik heb het geluk dat ik vaak met haar mee mag en paarden mag berijden.
Zij hebben sinds kort een nieuw paard: Junior K. Ik ben helemaal verliefd op hem! Het is een 4 jarige ruin. Mij vriendin heeft geen klik met hem, en haar ouders hebben het te druk om hem te rijden dus mag ik dat doen, en krijg 1 keer per week rijles van haar moeder, tegelijke tijd met mijn vriendin. We gaan ook heel vaak een buitenrit maken. Maar dan gaat hij bokken en stijgeren. Hij wil er dan ook vandoor. Nu houd ik hem wel, maar dat doet die zo lang dat ik er echt moe van word en dan kan ik me niet meer goed vast klemmen als hij stijgert. Ik heb daar nu wel een oplossing voor, ik heb een riempje aan me zadel. Maar nu vroegen ze of ik mee wou nieuwe paarden te gaan kopen zodat zij Junior weer kunnen verkopen. Dat wil ik heel graag, en we zijn al naar een paar stallen geweest en we hebben een super lieve ruin gevonden: Yordyno hij is 3 jaar, nu komt het probleem: haar broer, hij is stik jaloers en zorgt dat ik van Yordyno af val. Hij schopt tegen de omheining en dat slaat hij op hol, en doet precies het zelfde als Junior, maar dan harder, en tja, dan val ik. Heeft iemand daar tips voor?Groetjes Yara.