Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
keona schreef:hoi ik heb van mijn men instructeur kai een mail gekregen over de eerste officiele fnrs menproevendag.
wie van jullie gaat er heen met zijn span,ik ben benieuwd.
helaas zullen wij er niet bij zijn met onze pony's,wel komen we kijken natuurlijk.
maar leuk als je ook wat bokkers ziet daar en messchien nog wat mensen leert kennen om je passie mee te delen die ook uit limburg komen.gr keona
Beste paardenvrienden,
Op de "Uitstap/Open Dag" is een lezing gehouden over de nieuwe opleidingssystematiek van de FNRS opleiding "Mennen met plezier".
Een groot verschil met de huidige opleiding "koetsiersbewijs" is dat men veel meer ingaat op het dresuurmatige aspect, waardoor er automatisch meer controle over het span wordt bereikt.
De nieuwe FNRS opleiding bestaat uit een viertal pijlers:
1) wekelijks pratijkles in dressuurmatig mennen (dus in de piste rijden van figuren)
2) theoretische modules
3) erkende examens en (deel)certificaten
4) onderlinge wedstrijden (met name dressuur)
De verschillende pijlers samen vormen de opleiding, maar zijn ook los van elkaar te bezien. In feite beslist de menner zelf wanneer hij wat doet en in welke vorm. De progressie binnen de opleiding wordt inzichtelijk gemaakt via het officiele ruiterpaspoort "Mennen". Daarin staan de certificaten aangetekend, alsook de uitslagen van de wedstrijden.
Op 31 oktober aanstaande wordt er voor de eerste keer een Limburgse menproevendag georganiseerd. Tijdens deze dag bent u in de gelegenheid om één of meerdere proeven te rijden voor een onafhankelijke erkende FNRS jury.
Er zal een hobbyklasse gehouden worden. Deze start om 13.00 uur. Als u best eens zou willen proberen, maar niet meteen het paspoort wilt aanschaffen kunt u zich inschrijven voor deze klasse. Deelname kost 7,50 € per span. Deze klasse rijdt de proef FMD1A
Wilt u wél een ruiterpaspoort "Mennen", dan kost u dat 14,50 € voor een heel jaar. Dan heeft u op deze dag de mogelijkheid om in te schrijven voor 2 proeven, namelijk FMD 1 B en FMD 2 A. Uiteraard mag u ook voor 1 proef kiezen. Kosten 5,00 € per span per proef. Startijden van deze proeven worden tzt op de website gepubliceerd.
Let op: Deze proeven zijn alleen voor ENKELSPAN!!! De proeven beginnen vrij gemakkelijk met simpele figuren. Daarna kunt u doorgroeien naar moeilijkere proeven.
Indien u hieraan wenst deel te nemen, verzoek ik u zich in te schrijven via mail. Geef ook duidelijk aan of u een paspoort wenst of niet, zodat we dit tijdig voor u kunnen bestellen.
Met dank en hopenlijk allen tot ziens op 31 oktober!!!
Kai Nicolaes