Anglo-Arabieren, niet goed verzorgd, aangeven DB?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Anglo-Arabieren, niet goed verzorgd, aangeven DB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:45

Hoi!

Ik heb voor een week 2 anglo-arabieren verzorgd.
De een was een ruin van 2 jaar en was best wel lief enzo maar kon gewoon niks met hem doen aangezien het vuil er gewoon niet af te halen was en ik werd steeds aangevallen door die andere.

De andere was een merrie van ? jaar. En ontiegelijk kopschuw.
Ik kon er niks mee worden. Ik liep gewoon naar de stal toe en ik moest langs haar en ze bedenkt zich niet en steigert naar me.

Ze stonden in een ontiegelijk vuile omgeving. Gewoon tegels.
Ze hadden wel een bak en daarachter de wei.
Die wij was vaak dicht en er zaten veel kuilen in.

De stal was klein en ze konden er niet met z'n 2en in. Alles was vuil en vies en onverzorgd.

Het vuil was gewoon vastgekoekt.'

Moet ik dit aangeven bij de dierenbescherming?
Want die vent kijkt er amper naar om en ze zijn best wel mager.

Groetjes!

Rena100

Re: Anglo - Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:56

Tja als het beide jonge paarden staan, gewoon lekker laten staan! De paarden die ik rijd/verzorg zijn ook wel eens vies en die worden toch echt bijna elke dag gereden en dus geborsteld dus dat zegt niets.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:57

Rena100 schreef:
Tja als het beide jonge paarden staan, gewoon lekker laten staan! De paarden die ik rijd/verzorg zijn ook wel eens vies en die worden toch echt bijna elke dag gereden en dus geborsteld dus dat zegt niets.

Naja hier wordt gewoon niet naar omgekeken...

Cherisze

Re: Anglo - Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:00

Ik zou eerst eens aan de eigenaar vragen, even met hem praten over jou bezorgdheid.
Wie weet gaat hij/zij er wel heen, maar zie jij dat niet.
Rond deze tijd van het jaar zijn veel paarden erg vies.

Nicole288

Re: Anglo-Arabieren, niet goed verzorgd, aangeven DB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:22

AV -> PP

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:48

Als paardenliefhebber is en blijft het natuurlijk lastig als iemand in jouw ogen niet goed voor een dier zorgt. Maar probeer wel objectief te blijven ze staan misschien niet ideaal maar ik zou de DB niet zomaar op iemand dak sturen. Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie eruit ziet. En ik ken ook wel plekken waar ik een paard voor nog geen goud weg zou zetten maar dat paarden niet gepoets worden of weinig/geen aandacht krijgen is niet zo'n ramp. Tuurlijk wij als paardenliefhebber hebben paarden om er wat mee te doen maar denk niet dat een paard het erg vind als ze gewoon in de wei staan of paddock of iets en gewoon een schuilstal(?) hebben.
Dat een stal klein is en ze er niet met z'n 2en in kunnen tja dat kan maar als ze goed met elkaar overweg kunnen en je ze er niet in opsluit kunnen ze best veel hoor.

Zou eerst een met de eigenaar gaan praten wat jij ervan vindt wat jij vindt dat er kan verbeteren en dat je hem eventueel wel wil helpen.
Je hebt ze 1 week verzorgd? Wat was daarvan de reden en waarom ben je dan gestopt. En ja wat is mager. Als ze beide jong zijn is dat niet schandalig als ze wat schraal zijn. Dat de paarden wat schuw op je reageren is zo gek toch niet? Bedoel tuurlijk horen ze mensen te respecteren maar kan me voorstellen dat ze jouw als een vreemde zien en ze niet zomaar alles pikken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 00:24

Ik had advertentie gezien in de krant dus had gebeld.
Ben gestopt om 2 redenen, het was bij een autobedrijf en vond dat die kereltjes iets te vaak kwamen kijken.
2e: Hoe alles daar was.

Maar ze waren niet een beetje schuw nee, ze begon telkens te steigeren naar mij

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:39

ze steigert naar je en ze is schuw??? Vreemde combi, steigerende paarden zijn niet schuw eerder dominant of bang! Ik ben geen fan van de DB die hebben er namelijk helemaal geen verstand van. Dan eerder de AID, kun je gewoon anoniem doen of via internet.

Jonge paarden die in de groei zijn is heel normaal als je wat ribbetjes kunt tellen. En hoe vies het daar is, ja bij de eens is het thuis ook viezer als bij de ander.

Persoonlijk vindt ik het onzin om iemand in te schakelen hiervoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:43

Ik vind het een beetje te ver gezocht allemaal. Ze hebben een schuilstal, een wei en dus eten en drinken. Jij wil niet weten hoe alles er in de opfok uitziet he :+ de witte paarden zijn zwart en de zwarte paarden zijn groen. Dus vuil is meer dan normaal.