Vanmorgen was ik rond 06.45 uur op stal om Kasje z'n ontbijtje te geven

Vervolgens met Patricia (Littleghoul, bijrijdster) alle benodigde spulletjes ingeladen en de trailer klaar gemaakt. Kasje rond 8 uur geladen en op weg naar De Glind (in de buurt bij Scherpenzeel).
Om +/- 9 uur waren we op de plaats van bestemming en kon ik Kasje lekker in een grote stal dumpen

Vervolgens om 10.30 uur begon het theoriegedeelte. Daar was een tijd voor uitgetrokken van 50 minuten, maar met +/- een half uurtje stond ik al buiten. Nou weer wat rondgehobbeld en toen was het tijd voor Patricia om Kasje te zadelen.
Rond 11.30 uur werden we bij het terreingedeelte verwacht. Daar kregen we de mededeling dat alle kandidaten voor het theoriegedeelte waren geslaagd. Jeuj! Die is binnen

Ik mocht in de 2e groep terreinrijden. We begonnen met het door een smalle sluis lopen (lees: staanders in oxerstand en dan op hoge stand balken ertussen) Daar moest ik tussendoor en dan in het midden stoppen en beide balken aanraken. Dat was koekie, aangezien het oorspronkelijk met zeil op de grond en dekens over de balken zou horen te zijn. Dit had ik dus ook braaf geoefend met Kasje en die vond dat allemaal prima, dus dit was een eitje.
Daarna moest ik draven en lichtrijden. Vervolgens doorzitten en daarna zonder beugels draven. Daarna weer lichtrijden en wendingen rijden met de teugels in 1 hand. Vervolgens moest iedereen individueel galoperen en daarna in draf op een volte en steeds individueel weggaloperen van de groep. Kasje was superbraaf, hij vond alles wel best

Hierna was het tijd voor het springen. Er was mij verteld dat je hooguit 2 a 3 sprongetjes moest maken. Nee dus

Maar Kasje sprong netjes aan in galop, was heerlijk terug te rijden en ging soepeltjes over de hindernis heen. Geen idioot hoge sprong, gewoon lekker

Hierna kregen we de uitslag voor het terreingedeelte: geslaagd!

Nou ik reed bij de buitenroute als 3e in de rij, wat resulteerde als op 1 na laatste voorop rijden, juist het langste stuk

Ineens kwamen er plaagkabouters onder de witte strepen van het fietspad vandaan

Daarna waren er nog 2 groepen die naar buiten moesten. In de laatste groep Patricia. Toen alle groepen terug waren was het even wachten. Dus Kasje mocht weer lekker in het stalletje.
Toen was het tijd voor de uitslag. Resultaat: iedereen geslaagd

Toen was het tijd om naar huis te gaan. Op stal Kasje lekker met een hap lekker op stal gezet, spulletjes uitgeladen en met een grote knuffel en een trots gevoel afscheid genomen. Hij was superbraaf, echt heel erg fijn te rijden. *trots*

M'n vader heeft een hele hoop op video gezet, dus ik zal van de week even kijken of ik wat stills kan trekken.
Nou dit was het weer

Tot de volgende keer