Je probeert het te negeren, maar begint langzaam het kookpunt te bereiken van binnen.....je denkt bij jezelf: 'laat die kinderen nou maar praten, niets terugzeggen want dan bereik je alleen wat ze willen hebben: een reactie' maar dan kun je jezelf niet meer inhouden en slinger je een paar rake opmerkingen tegen de hoofden van die kids. En brutaal als ze zijn schreeuwen ze de meest obscene dingen terug....Gelukkig hebben we rustige paarden en schrikken die niet van die drukte, maar bedenk je maar eens wat er gebeurt als je een nerveus paard hebt: juist ja, dan gebeuren er ongelukken.
Ik zou zoiets nooit gedaan hebben toen ik nog een kleine meid was. Waarom? Omdat mijn ouders mij geleerd hebben dat het niet netjes is om zulke dingen te zeggen en om te schreeuwen.
Maar wat zie je tegenwoordig? Steeds meer van die onopgevoede mormels.

Dus: ouders, denk goed na voor gij kinderen neemt! Het lijkt allemaal zo leuk, maar wie het kindje krijgt, moet het ook opvoeden. Daar staan geloof ik nog maar te weinig toekomstige ouders bij stil en het is jammer dat er daarom van dat soort kinderen rond lopen....

En begin nou geen verhaaltjes over: ach het zijn kinderen en laat ze toch of misschien zijn deze kinderen gewoon lastig, want dit is puur een opvoedingskwestie en ik sta er tegenwoordig wel vaker van te kijken hoe slecht sommige kids zijn opgevoed...