Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
emmatje_ly schreef:hoe maak je zelf indianenspullen => zadel
alabatavorum schreef:emmatje_ly schreef:hoe maak je zelf indianenspullen => zadel
Gezien je eerste vraag over 'welke maat zadel heeft mijn pony' denk ik dat je veeeeeeel te weinig kennis in huis hebt om zelf een zadel te maken. Daarvoor moet je echt weten wat je doet, anders maak je de rug van je pony kapot. Spaar door zodat je een goed zadel kunt laten aanmeten door een ervaren zadelpasser.
Wat betreft het hoofdstel is het een stuk makkelijker. Ik zou uitgaan van een bestaand (gekocht) hoofdstel dat goed past op je pony en die dan versieren/decoreren naar eigen smaak. Helemaal zelf maken kan ook, maar dan moet je wel wat kennis hebben van hoe je een en ander aanpakt (leerbewerking is bijvoorbeeld wel handig). Ik ga zelf altijd uit van bestaand hoofdstel en maak dat na/pas dat aan naar wens.

xSaarSaar schreef:delerium bedoeld dat je topic verplaatst is, omdat het hier niet hoorde
indianenspullen maken is heel makkelijk. bijv. een hoodstel.
- haal de neusriem eraf, zodat alleen het kopstuk/bakstukken/bit/frontriem/keelriem overblijft.
- nu kun je het hoodstel versieren waarmee je wilt, bijv veren sliertjes en andere dingen. zo heb je je eigengemaakte indianenhoofdstel.
zadel moet je aan laten passen door een zadelmaker, je kan je pony heel erg pijn doen met een zadel dat niet past.

Meid volgens mij moet jij nog veel leren!

emmatje_ly schreef:ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!
)

emmatje_ly schreef:ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!

tinkergirl89 schreef:emmatje_ly schreef:ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!![]()
waarom vraag je dan uberhaubt nog om advies?
Echt meid geloof me. op je 14e weet je echt nog lang niet alles over paarden, en natuurlijk paarden houden!

tinkergirl89 schreef:emmatje_ly schreef:ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!![]()
waarom vraag je dan uberhaubt nog om advies?
Echt meid geloof me. op je 14e weet je echt nog lang niet alles over paarden, en natuurlijk paarden houden!

) Ik rijd ook gewoon met een engels springzadel! , ik doe aan nh en ga beginnen met VD. En mensen die hun paard zo natuurlijk mogelijk houden gebruiken ook normale zadels (engelse en western enz.) en dat is juist beter voor je paard dan elke dag zonder zadel want dan belast je de rug te erg
.