Helaas bestaan er nog een heleboel mensen die paarden op een niet zo'n eerlijke manier verkopen waardoor er een heleboel paarden en mensen teleur gesteld worden. Vulano was zo;n paard die uiteindelijk heel erg veel geluk heeft gehad dat hij bij Lamar terecht kwam.
Vlaan heeft achteraf gezien in het verleden veel nare dingen meegemaakt waarvan we geen van allen vrolijk worden als paardenliefhebbers zijnde. Gelukkig heeft hij zo;n baasje als Lamar getroffen die er alles maar dan ook echt alles voor over heeft gehad om zijn problemen op te lossen, helaas was dat na veel geprobeerd te hebben niet gelukt.
Vulano is bij mij terecht gekomen omdat ik gereageerd had op haar topic [EA-GZ] Gezocht: Hulp bij probleempaard (vriezenveen).
Na kennis gemaakt te hebben en onderling wat afspraken is Vulano bij mij gekomen.
Heb hem een week of wat de tijd gegeven om te wennen aan mij, zijn nieuwe vriendjes en zijn nieuwe plek. Daarna rustig met hem aan het werk gegaan en van de zomer lekker ruim 2 maanden vakantie gegeven zodat hij tijd had om bij te komen en alles te verwerken.
Een tijdje geleden hem weer rustig opgepakt en steeds meer met hem gaan doen wat eigenlijk zo goed ging dat we toch wel eens wat nieuws wilde proberen.
Dus opgegeven voor dag van het paard Buurse omdat we daar met de tuigers toch heen moesten.
Dressuurproefje gereden in de stromende regen en ondanks het feit dat er dressuurmatig nog een heleboel verbeterd moet worden waren we super tevreden. Vlaan vond het leuk en gedroeg zich super.
Springen was megaeng al die felle kleuren en rare dingen waren toch wel spannend maar desondanks zijn we halverwege het parcour gekomen. Wel opnieuw geprobeerd aan te rijden maar ook snel weer opgegeven gezien zijn achtergrond.
Van de week Lamar en dochter opgestookt om in Haarle mee te doen met de cross, dus dat was vandaag onze volgende uitdaging. Vlaan was erg braaf sprong zo goed als alles op de waterbak na die was te eng en de meeste hebben we de hoge hindernissen genomen. Degene die we gemist hadden kwam door slappe lach enzo. Kortom gewoon weer super gedaan van Vlaan en wij allemaal dik tevreden.
Vond daarom ook dat Vulano maar ook Lamar een dikke pluim verdienen en wel eens op een leuke positieve manier op Bokt mochten.
Lamar namens Vulano bedankt voor al je geduld en doorzettingsvermogen om een oplossing te vinden. Vele van ons hadden hem misschien al lang als rotbok te boek gezet maar diep respect voor je dat je zo met je paarden omgaat en niet gelijk bij de pakken neer gaat zitten als het even tegenzit. Vele van ons hadden hem allang als rotbok en onhandelbaar afgeschreven maar jij zag ook zijn goede lieve kant tussen al zijn vreemde gedrag door.
Lamar bedankt! Hoop dat Vulano net zo blij met mij is als dat ik met hem ben!!!
dag van het paard buurse met dank aan horsefotografie

oefencross haarle met dank aan Sjanie

Vlaan met zijn nieuwe en oude baasjes en vriendjes.
theekransje!