Eerst maar ff wat rechtzetten: vandaag bleek dus dat het niet om het briefje ging dat ik opgehangen had, maar een advertentie die ik al een hele poos geleden op Internet had gezet....

Mams heeft me ff ernaar toe gebracht, en wat een huis is dat zeg.... Mooi wit huisje, hele mooie tuin vol bloemen, een aantal stallen, bak, trailer met logo, menspullen... Zag er allemaal best wel professioneel uit voor een particulier! Ze hebben daar een paard (waar ik dus voor gebeld werd), een E-pony van een jaar of 25, en nog wat kleinere pony's. Ik heb alleen het paard gezien (Image) en 1 van de pony's met veulen, een heel mooi Welshje met een heel mooi veulentje, Speedy, naam van het veulen weet ik niet.
Eerst ff kennis gemaakt met de vrouw daar, ging nogal moeilijk, ik ben vrij verlegen en die vrouw was nogal stug, verliep niet heel soepel. Gelukkig was mn ma drbij, die heeft het gesprek btje op gang gehouden. Ze hebben daar trouwens een heleboel Labradors, echt niet normaal, wel een stuk of 10, plus nog 3 nestjes met in totaal 22 puppy's! Heb ze niet gezien, ze wilde liever nog niet dat er te veel mensen bij kwamen.
En toen naar het paard, Image. Het is een mooie bruine ruin van 13 jaar oud met een kol en een aantal witte voetjes. Hij is ongeveer 1.70m hoog en heeft met beide dochters L dressuur en L springen gelopen. Alleen dochters hadden geen tijd/zin meer, paard stond stil en ze wilden hem eigenlijk niet verkopen, dus bijrijder gezocht. Eerst paardje ff uit de stal gehaald en in de bak gezet, want het was echt ontzettend warm. Wat een dag hadden we ervoor uitgekozen zeg! Nog ff met de zweep erachter aan gelopen, poging om hem te laten lopen, maar Image had er geen zin in (geef m geen ongelijk....) Daarna op stal, ff gepoetst, en toen er toch maar ff op, wilde toch wel weten hoe ie loopt. Wat een verschil met Cherra zeg! Cherra = hittepetitje, loopt aardig door maar gaat makkelijk aan de teugel. Image = rustig, loopt lekker op z'n gemakje, heeft wel ff wat aanmoediging nodig en gaat nogal lastig aan de teugel. Die eerste dingen kunnen natuurlijk ook wat te maken hebben met het weer, wat een hitte. Heb er ongeveer een kwartiertje opgezeten, kreeg last van blaren (nix meer gewend....) en vond t voor ons allebei wel een btje zielig. Ik moet behoorlijk aan hem wennen, hij loopt nogal schokkerig naar mijn idee en luistert niet echt naar de beenhulpen. Maar dit was ook de eerste keer, we moeten nog aan elkaar wennen.
Ik heb er nog een btje twijfels over, m'n eerste indruk was niet helemaal geweldig, maar dat zal wel te maken hebben met de stugge vrouw en het warme weer waardoor Image niet echt haast had. Ik hoef er in ieder geval niet voor te betalen en ze willen me zelfs met de trailer naar de rijvereniging hier rijden voor de les! Hoop dat ik het ga redden met school enzo, wil hem voor ongeveer 3 dagen in de week gaan doen, maar het is nog best stukje fietsen.
Nou dat was dus het verslag van vandaag, spannend, leuk, maar ook twijfelachtig! Moet morgen ff bellen over wat ik precies wil, wanneer ik kan met werk en alles want heb nu btje vreemd rooster.