Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk: Helion gaat verhuizen !
Sommige bokkers herrinneren zich misschien nog het trieste verhaal van z'n trouwe verzorger Willem (mijn oude buurman waar m'n paard gestald staat).
Vorig jaar is Willem gestorven..... echt verschrikkelijk als je ineens na een "samenwerking" van meer dan 20 jaar zonder je steun en toeverlaat (en vriend) komt te zitten.
Voor Helion is daarna ook een ellendige tijd aangebroken.
Het werd winter, de wei was een grote baggerpoel waardoor hij niet meer naar buiten kon, en hij stond daar maar in z'n uppie te balen in z'n stalletje.
Ook voor mij een tijd van zorgen: omdat ik overdag moet werken kon ik "maar" 2x per dag naar hem toe en moest maar hopen dat alles goed met hem ging.
Nu het zomer is gaat het prima.
Meneer staat heerlijk buiten in z'n weitje en heeft een fijn leventje.
Maar ja, straks wordt het weer winter....... en wat als er wat met hem gebeurd als ik ver van huis ben ?
Maar ook voor Helion (en ook voor mij natuurlijk

Per 2 augustus gaat hij naar een heerlijk knus stalletje bij particulieren aan de rand van de Drunense Duinen.
Een eigen stalletje, een weitje, en: een vriendje !!!

En natuurlijk de mogelijkheid om lekker samen de bossen in te gaan.
Het zijn echt superaardige mensen en ik ben ontzettend blij dat we daar terecht kunnen, heb er een heel goed gevoel bij.
Ook hun manier van denken past helemaal in mijn (en Helions') straatje: geen moeilijk gedoe, geen overdreven bezorgheid, geen gekke regeltjes.
Gewoon lekker met je paard hobbelen en hem een leuke tijd bezorgen.
Kijk, daar worden we allemaal erg blij van !!!
M/We so happy