Problemen met bijrijdster _ lang verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:03

Annelot, mag ik heel eerlijk zijn?¿?
Dit vind ik banketstaaf van JOU!!!
Het enige wat Ymke doet is om hulp vragen, en wat jij doet, is voor 'de bijrijdster' op te komen (ik noem maar ff geen namen) omdat zij toevallig een betere vriendin voor jou is!!! DAT kan ik niet uitstaan!!!

Ymke, ik heb je ook al gemailt maar toch wil ik ook op dit bericht even antwoorden.
Je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt, mij lijkt praten toch wel het beste MAAR, ik ben jou niet.
Joyce is voor mij echt een vriendin voor het leven geworden, maar ook met jou kan ik héél goed praten en lol hebben we zeker!!!
Ik hou niet van dat 'vriendjes politiek' dus ik zeg wat ik wil zeggen, ook als de rollen andersom waren.

Ik weet dat Joyce heel goed met hem op kan schieten enzo, maar ook het andere hoort erbij!!!
Je kan echt het beste met haar gaan praten.
Ze zou in elk geval blij moeten zijn dat ze niet hoefd te betalen!!!
En ik weet PRECIES wat je bedoeld met dat ze nog 3 bijrijd/verzorg paarden heeft!!!
Ik geloof zelfs dat ik hier een b-tje me te make heb gehad, dat maakt voor mij verder niet uit, maar toch zou ik dan wel even EERLIJK zijn tegen haar.

Misschien vind je (diep in je hart) het VRESELIJK dat zij het zo goed met hem kan vinden, omdat alle aandacht bij HAAR en Bram licht, i.p.v. bij JOU en Bram. Maar misschien vind je het GEWELDIG dat je zo een goede bijrijdster heb.
Ik zou zeggen, denk er héél goed overna.
Zo een bij rijdster vind je niet gauw weer.
En als je een advertentie zou plaatsen, komen er toch gauw JONGERE 'kindere' op af, en ik geloof niet dat je dat zou willen...

DENK ER NOG EVEN OVERNA.
je moet zeker geen overhaaste beslissingen nemen.

Begin anders overnieuw met haar en bram.
Maak een lijstje met de regels ofzo, geen
stal uitmeste is NIET rijden bijvoorbeeld.

Nou ja, het enige wat ik er nog aan toe kan voegen is; "HEEL VEEL STERKTE, en iedereen weet dat JIJ dat goede team met Bram bent!!!"

×××jes van:
Linda Kusje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:08

ok, heel stal huppeldepup uit soest zijn inmiddels op bokt gearriveerd geloof ik het of voor ymke of voor joyce op te nemen.
Wat ymke gedaan heeft (dit bericht dus) vind ik zeer zeker niet fair (zoals ik eerder al aangeef, je kan best geen namen noemen, maarja, als je weet wie ymke's bijrijder is, is 1+1 al snel 2 natuurlijk.
Dan snap ik volkomen dat joyce zich aangevallen voelt, en dus een "verdedigings bericht" plaatst.
Ok, dan staan ze gelijk.... maar zijn ze er iets mee op geschoten? Nee, niks, nada noppes.
DUs zoals zovele al gezegd hebben, praat het uit, bij elkaar thuis, of ergens anders waar jullie rustig kunnen praten. Maar niet op een forum als bokt, waar 9 van de 10 niet weten hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit (aangezien een verhaal altijd 2 kanten heeft)

Polleke
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:41

Hoi Imke,
ik hoorde toen ik terugkwam van vakantie dat je dit bericht had geplaatst over Joyce (vandaar dat ik zo laat ff reageer). Cool
Mijn vakantie was erg leuk, ik hoop die van jou ook, ondanks je problemen.
Ik begrijp je absoluut, want je paard is toch heel belangrijk en hij moet er natuurlijk nog langer mee door, maar ik kan me best voorstellen hoe Joyce zich nu moet voelen.
Joyce kan inderdaad goed met Bram overweg, maar jij kunt dat net zo goed.
Dat heb ik vaak genoeg gezien.
Ik denk dat je je van die andere mensen, die zeggen dat Joyce en Bram een geweldig stel zijn, nix aan moet trekken.
Het gaat erom wat JIJ ervan vindt.
En zoals er in je brief stond, vindt jij dat Bram en jij maatjes zijn. Lovers
Daar gaat het om?!?! (vind ik)
Maar Joyce voelt zich nu goed klote. Huilen
Ik denk ook dat het beter is dat je gewoon met haar moet praten.
Je moet haar gewoon eerlijk vertellen hoe jij over de situatie denkt.
Het is wel moeilijk maar jullie zullen er beiden van profiteren.
Jullie moeten gewoon afspraken gaan maken.
Dat zij de spullen gewoon goed opruimt en dat jij gewoon moet vertellen als er iets dwarszit over Bram.
Ik hoop dat je iets aan mijn raad hebt.
Heel veel strekte.
XXXXX Jolanda. (je weet wel die ene die altijd met Roosje omgaat *LOL* Haha! Lachen Pling Party!! Knipoog )

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:33

Meiden regel dit soort dingen onderling en praat over dingen die je niet bevallen. Als een bijrijdster dingen achter haar rug om hoort is dit niet zo leuk.
Ik heb ook een bijrijdster die goed bij mijn paard past. Ik ben een ster in buiten rijden en zij in de dressuur. Zo vul je elkaar toch lekker aan! En het is alleen maar fijn als je paard zo goed kan opschieten met zijn pleegmoeder. En over die andere dingen kan je altijd praten

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:16

Ik ga me er ook even lekker mee bemoeien.
Ymke plaatste dit bericht om advies te krijgen,dat is heel normaal. Misschien had ze beter geen namen kunnen neer zetten.Maar dat is gebeurd, en daar is nix meer aan te doen.
Ik vind dat iedereen best zn mening kan geven over deze situatie en daar vraagt ze ook om. Ym, doe wat je goed vindt en praat met je bijrijdster erover want anders gaat dit de verkeerde kant op en krijg je hierdoor weer andere problemen. En dat moet je niet hebben.

En nu allemaal geen ruzie meer maken en elkaar afkatten, want daar schiet je nix mee op.

Zo..ik heb gesproken en voel me opgelucht. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:47

Ik weet uit ervaring oe moeilijk het soms is om te praten met je bijrijdster als iets niet naar je zin is. Vooral als er weinig momenten zijn dat aar gelegenheid voor is (moeilijk afspraak maken kwa tijd of elkaar zelden spreken) maar het lucht enorm op als je toch een keer alles uit praat! En dat moet je blijven doen. Vaan beide kanten. Ook voor een bijrijdster is het moeilijk om dingen die ze graag anders wil aan te geven (tenzij je heel assertief of juist erg bot bent) Als je goed contact hebt met je bijrijdster, dan is het ook ineens niet zo erg meer als zij misschien je pony beter aankan, dan kun je misschien elkaar wel helpen! Groetjes en sterkte ermee!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:24

Ik vindt het erg jammer voor julie dat het zo gaat als het nu gaat. Mijn vorige bijrijdste heb ik 2,5 jaar gehad en nooit problemen. Zij reedt hem beter als ik. Veel mer lef. Ik was bij want dan werd ie tenminste ene beetje aangepakt. Sind kort heb ik een nieuwe bijrijder. ( de vorige moest stoppen vanwege studie) En wat een mazzel heb ik weer. Ze heeft pas 2 x op Max gereden en hij is nu al een maand kreupel. Ze gaat 2 x per dag naar stal om met hem te wandelen. Fantastisch!! en ze vindt het helemmaal niet erg. Tis wel jammer natuurlijk, dat vindt ik ook. En we hopen dat ze donderdag in Utrecht kunnen vinden waar ie last van heeft. Maar ik heb een fantastische bijrijder. Ik werk wel altijd met een schriftje waar ieder in schrijft wat ie gedaan heeft die dag met max. We smsen of bellen als er wat aan de hand is. werkt perfect.

In ieder geval veel succes met uitpraten van de misverstanden, wanr dat zijn het denk ik.

groetjes

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:02

Dat schriftje is inderdaad hartstikke fijn, dat doe ik ook bij mijn ene verzorg Fjord, zo houden we elkaar op de hoogte van wat we gedaan hebben, of er iets gekocht moet worden en als er bepaalde dingen zijn waar de ander op moet letten. Tevens bellen, sms-en en mailen we regelmatig met elkaar. Ik vind het een heel goed systeem.

gr. Ziggy