Bij het aflopen van een trap is hij met zijn nagel in een trap blijven hangen daardoor was zijn hele nagel eruit gerukt. Zeer pijnlijk maar normaal niet levensbedreigend. Alleen dat bleek niet zo te zijn want hij werd steeds lustelozer en dronk en at niks meer en bleef maar overgeven.
Ik dacht dat hij veel pijn zou hebben dus ben ik donderdag naar de dierenarts gegaan om iets tegen de misselijkheid en wat tegen de pijn en eventueel wat antibiotica te halen. Hij kreeg een aantal spuiten en moest daarvan opknappen. s'Avonds ging het steeds slechter met hem dus ben ik weer naar de dierenarts gegaan. Hij had last van uitdrogings verschijnselen dus moest aan het infuus. Vrijdag ging het nog steeds niet beter dus hebben ze hem weer aan het infuus gelegd en een bloedonderzoek gedaan om te kijken wat er nu aan de hand was. Uit het bloedonderzoek bleek dat hij een soort hepatitis (ontsteking aan de lever) had en dat één van de leverwaardes zo hoog was dat hij niet meer te meten viel. Hij heeft nu ander medicijnen gekregen een soort prednison en andere soort antibiotica.
Hij is door het oog van de naald gekropen maar vandaag gaat het voor het eerst weer iets beter. Hij is nog lang niet de oude maar het gaat de goede kant op. Volgende week gaan ze nog wat onderzoeken doen om te kijken of de bloedwaardes goed zijn en uit te zoeken waar het vandaan kwam.