Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:19

Oh ik heb het niet over gevaarlijke paarden, maar er zijn zat paarden die in rare situaties rare streken leveren.
Als jij er als ruiter opzit, ga jij echt geen quad achtervolgen en zal je paard dus nog steeds schaapmak zijn, dat is toch geen reden om het paard thuis te laten?
Bovendien is het dan nog altijd je eigen schuld als het paard iets overkomt, en niet die van een ander.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:22

Hij mag een paard zeker vorderen maar of het snel zal gebeuren betwijfel ik
Ik denk dat ze mijn paarden wel zouden mogen ''lenen'' maar of het bij alle paarden handig en verstandig is weet ik niet

mijn springpaard kan bij mannen heel fel reageren en dan gaat die zo
http://www.stuartngbooks.com/thelwell_d ... ve_cvr.jpg

Mijn hengst snapt het spelletje boefje vangen vast wel
maar als er een fietser aankomt gaat hij achter de fietser aan :=
En ik denk dat Oom agent niet snel op hem zou stappen hij is namelijk niet zo groot welshe

Mijn moeders IC waar ik meestal mee buiten rijd zou daar de lol wel van inzien eigenlijk en heeft een behoorlijke snelheid voor z'n beestje (top gemeten op 57 k/u)

Dressuurpaard geef ik niet mee denk ik
Die is zo getraint dat hij super gevoelig is in de mond en op de been en op het minste of geringste doet hij vast dingen die hij niet wilt denk ik
Denk aan been en handhouding verkeerd en allemaal oefeningen uit het hoge nivo uit voert _O-
En dan zoude we weer terug zijn bij de training denk ik :=


Maar alsnog voor ik eraf ben en oom agent erop zit is meneer de boef allang weg daarbij zal de agent de beugels ook korter moeten maken want ik kan net lichtrijden zolang zijn mijn beugels en ik ben zelf 178 ik zie er een agent van 180 nog niet met z'n lange beugels op zitten _O-

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:22

Heb even verder gegoogled hierop.
Het wetsartikel dat hierover gaat is artikel 446:
Artikel 446
Hij die, bij het bestaan van gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of bij ontdekking van een misdrijf op heter daad, het hulpbetoon weigert dat de openbare macht van hem vordert en waartoe hij, zonder zich aan dadelijk gevaar bloot te stellen, in staat is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Boete van de eerste categorie is 370 euro. Geloof me, voor dat geld lever ik mijn paard niet uit voor een rondje crossen door het bos..

Zit verder even te lezen op een forum voor hulpverleners e.d. en daar wordt ook gemeld dat vorderen zwaar wordt afgeraden door de politie. Dus neem aan dat ze het alleen in serieuze gevallen zullen doen (gewapende overval e.d.) en dan zullen ze vast geen paard kiezen als vervoersmiddel..
Laatst bijgewerkt door secricible op 13-09-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:23

Dan ben ik erg hard, liever die onbekende persoon dan mijn paard :o
Wat niet weg neemt dat dat ook verschrikkelijk is. Bovendien hoeft de politie uiteraard niet altijd te weten dat een dader gewapend is, hij kan net zo goed steken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:24

Als jouw paard niet tegen een quat kan zou je hier een enorm probleem hebben. Een tractor is toch niet minder eng dan een quat? En daar kunnen de meeste wel tegen. Denk dat er veel in't koppie van de ruiter zit. ;)

Jep, jouw schuld, de betrokkenen moeten hun plan maar trekken en begrijpen dat jij graag buiten wilde. :)

GG: van een keer gaat ie niet spontaan zn oefeningen vergeten hoop ik. :D

IL: dan hoop ik dat die "onbekende" niet bekender is dan je in eerste instantie dacht. Dat ver van mijn bed show denken altijd. :x

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:24

Haha, dat filmpje :D !

Ik geloof dat ik die boete zou riskeren en mijn paard niet zou meegeven :n .

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:25

secricible schreef:
Boete van de eerste categorie is 370 euro. Geloof me, voor dat geld lever ik mijn paard niet uit voor een rondje crossen door het bos..


Hier hetzelfde
Mijn paarden zijn veeeeeel duurder dan die stomme 370 euro
en dan nog niet over de emotionele waarden gesproken

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:25

Gentlegiant schreef:
Dressuurpaard geef ik niet mee denk ik
Die is zo getraint dat hij super gevoelig is in de mond en op de been en op het minste of geringste doet hij vast dingen die hij niet wilt denk ik
Denk aan been en handhouding verkeerd en allemaal oefeningen uit het hoge nivo uit voert _O-
En dan zoude we weer terug zijn bij de training denk ik :=


Ik moet gelijk aan die reclame denken, volgens mij wel Apeldoorn bellen, van die maffia die een racepaard gekcoht hebben.
Wedstrijd begint,hekken gan open en dat paard gaat piafferen

:')

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:26

Dan die boete maar....

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:27

Ayasha schreef:
Als jouw paard niet tegen een quat kan zou je hier een enorm probleem hebben. Een tractor is toch niet minder eng dan een quat? En daar kunnen de meeste wel tegen. Denk dat er veel in't koppie van de ruiter zit. ;)

Jep, jouw schuld, de betrokkenen moeten hun plan maar trekken en begrijpen dat jij graag buiten wilde. :)

GG: van een keer gaat ie niet spontaan zn oefeningen vergeten hoop ik. :D

IL: dan hoop ik dat die "onbekende" niet bekender is dan je in eerste instantie dacht. Dat ver van mijn bed show denken altijd. :x


Oefeningen vergeten niet nee
Maar hij is gevoelig ik denk als ik een dag ga rijden en ga rukken en plukken ik er echt weer de handen aan vol heb....

Maar daarbij een paard kan niet 1,2,3 een quat in halen...
ik heb met mijn springpaard en IC samen toen ze op de vlucht geslagen waren 57k/u gemeten... een quat van een boef gaat echt veel harder...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:28

Gentlegiant schreef:
Hier hetzelfde
Mijn paarden zijn veeeeeel duurder dan die stomme 370 euro
en dan nog niet over de emotionele waarden gesproken



Ayasha, ik heb het idd ook over de emtionele waarde die mijn paard met zich meebrengt. Tuurlijk wil ik niet dat iemand sterft, maar als ik mag kiezen, dan liever een onbekend iemand dan mijn paard.

Een quad kan je mi niet vergelijken met en trekker :n

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:30

IndianLady schreef:
Gentlegiant schreef:
Dressuurpaard geef ik niet mee denk ik
Die is zo getraint dat hij super gevoelig is in de mond en op de been en op het minste of geringste doet hij vast dingen die hij niet wilt denk ik
Denk aan been en handhouding verkeerd en allemaal oefeningen uit het hoge nivo uit voert _O-
En dan zoude we weer terug zijn bij de training denk ik :=


Ik moet gelijk aan die reclame denken, volgens mij wel Apeldoorn bellen, van die maffia die een racepaard gekcoht hebben.
Wedstrijd begint,hekken gan open en dat paard gaat piafferen

:')


Whahaha ik zou in een scheur liggen als dat zou gebeuren
Mijn paard zou dus echt niet in galop springen als je beide benen ineens aanknijpt op de singel of beide achter de singel met teveel been zou je hoogst waarschijnlijk een dikke kopstoot krijgen evenals teveel teugel

Leg of je rechter been of je linker been naar achter ietsje druk en meneer springt in de galop aan die je wilt
Druk op je rechter beugel gaat hij naar rechts druk op je linker beugel gaat die naar links
De teugels zijn alleen voor hoogte en lengte in de hals...

Suc6 agentje

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:30

wahaha dat is ook een leuk filmpje inderdaad :D

Ayasha, je kunt hier prima rijden zonder groot verkeer egen te komen. Quads zijn er hier uberhaubt niet.
Maar je begrijpt mijn post niet goed, daar ging het mij niet om.
Jij zei dat een paard dan gevaarlijk is als hij raar reageert en dat je hem dan thuis moet laten. Ik vind van niet; jij als ruiter zoekt niet het gevaar op met het betreffende paard (in dit geval nam ik het achtervolgen van de boef op de quad als voorbeeld, niet een alledaags ding en dus zou jij dat als ruiter nooit doen ;) ) Bovendien als je een quad met een trekker vergelijkt; die trekker zou normaliter rustiger gaan rijden en ik denk niet dat meneer boef-op-de-quad rekening gaat houden met jouw paard ;)

Nee hoor, doe mij die boete maar.
En wat de boef krijgt, heeft ie ongetwijfeld verdiend, niet mijn probleem, sorry hoor...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:35

even het filmpje wat ik bedoel :')


Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:36

Ik ga ook voor de boete.. :D . Trouwens, er heeft nog nooit iemand anders op mijn paard gezeten dan ikzelf. Ben er heilig van overtuigd dat zo'n agentje niets aan kan met mijn "schatje"... }>

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:47

Jullie kijken echt veel te veel televisie :D _O-

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:50

Tv kijken heeft ook voordelen :P

Even offtopic
Brandweer mannen op tv gaan met z'n stang omlaag zegmaar ik vroeg aan een vriend die bij de luchtmacht werkt en op zijn werk ook bij de brandweer werkt als er niets te doen is of dat echt zo was?
Maar indd ik keek teveel tv

ik ben altijd al bang voor mannen geweest maar toen ik afgelopenweek die docu van Kate piper keek vind ik het nog enger om de straat op te gaan

conclusie ik kijk niet veel tv maar als ik tv kijk de verkeerde dingen _O-

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:56

Mijn paard krijgt hij gewoon niet weggereden van haar maatje. Dier is niets gevaarlijks aan, maar ze gaat gewoon niet weg zonder haar beste maatje.

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:59

alison_belle schreef:
Ik zou mijn paard meegeven en vervolgens in mijn broek piesen van het lachen als het paard er met oom agent vandoor gaat


Ik moet hier echt zo hard om lachen dat ik zelf bijna in mijn broek pies :D Ik zie het inderdaad al helemaal voor me!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Nog een reden dat ik ten zeerste betwijfel of een paard wel veel gevorderd zal worden. Vermoedelijk als er echt echt echt niets anders te vinden is en dan nog... In geval van een quat zullen ze zelf wel snappen dat het niet gaat helpen. :)

GG: agent hoeft toch niet te rukken en te plukken? :D Die wat ik hier zie rijden, rijden relaxter dan menig dressuurruiter. :D
Dan staat die van mij ook stil als je gaat zitten rukken en plukken en als je haar dan verder trekt gaat ze achteruit/steigert ze. Maar als je gewoon uit haar mond blijft is er geen enkel probleem. :D

IL: waarom niet? Quat is net minder eng gezien daar geen rammelding aan hangt. En de gemiddelde Harley maakt meer kabaal. :)
En het hoeft niemand onbekend te zijn. De boef zit in jouw dorp gezien die meneer agent jouw paard op eist en ik vermoed dat jij in jouw dorp rijdt?

Opisop: ken maar heel weinig harleys die er trager om gaan rijden helaas. :D En ook de trekkers rijden er hier niet minder hard om. Als je pech hebt knallen ze je gewoon omver. Maar ze zijn hier sowieso nogal brutaal. :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:03

Tja, Er kan best een onbekende op mijn paardje rijden.. .maar no way dat ik toelaat dat een onbekende zo maar op mijn paardje kruipt om door de omgeving te crossen... dan maar de boete. Daarvoor interesseert bij die boef veel te weinig.

Daarnaast wie zegt dat oom agent kan paardrijden? Veen mensen (en vooral ook veel mannen) denken dat het zitten is en gaan met die banaan....

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:08

Ik woon nu 2 jaar in Ede en op mn stalgenoten na ken ik bar weinig mensen hier :+
Ik rijd hier in het bos op de hei en voor een trekker zijn mijn pony's niet bang, maar een quad is sneller, maakt meer geluid en je ziet hem in het bos niet.

Er is wel degelijk verschil, gewoon motoren op de weg zijn ook totaal dan crossmotoren ;)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:11

Denk niet dat oom agent veel aan mijn paard heeft... 25 jaar en klein dus ach...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:13

IndianLady schreef:
Ik woon nu 2 jaar in Ede en op mn stalgenoten na ken ik bar weinig mensen hier :+
Ik rijd hier in het bos op de hei en voor een trekker zijn mijn pony's niet bang, maar een quad is sneller, maakt meer geluid en je ziet hem in het bos niet.

Er is wel degelijk verschil, gewoon motoren op de weg zijn ook totaal dan crossmotoren ;)

En jij ziet nooit een crosmotor op de weg? :=
Quat maakt echt niet meer geluid dan een harley of een tractor. :)
Magoed, eigenlijk is deze hele discussie nogal zinloos en off topic.
Maar geef mji toch maar een quat boven een trekker. (hoewel peerdlief van geen van beide schrik heeft)
Paarden van tegenwoordig zijn watjes. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:14

Haha chiel mogen ze wel lenen, die is gemeten op 60 km per uur, quad inhalen is vast geen probleem. Stoppen wel, maargoed detail detail.... :+