Invlechten had ik de avond van tevoren gedaan. Vanmorgen zaten de knotjes heerlijk onder het vlas, dus heb ik al de vlasjes er nog uit kunnen plukken. De merrie ingevlochten en hoppekee, in de kar met die handel. op naar de keuring.
Aldaar, moesten we eerst verschijnen in een voorkeur-ring. Daar werd je dan op tal gezet, nav de stap en het exterieur. [naam verwijderd] stond redelijk achteraan, helaas. Ze is dan ook kompleet anders dan de andere KWPN-veulens, ze is behoorlijk fijn. Ik vind haar prachtig, maar het KWPN ziet ze liever wat flinker kwa maat. Ik had ook eerst niet door dat het al een keuring was, dus had geen aanjager er achter aan, en [naam verwijderd] sukkelde maar wat. Dus, wellicht had het beter gekund, zal ik nooit weten.
Daarna de hoofdring. Ik heb haar laten voorbrengen door van die snelle jongens, en ben zelf aan de kant gaan staan kijken. [naam verwijderd] liet zich goed zien! Echt mooi lopen, ik was helemaal blij. Thuis is ze het rondje voor de fokster al gewend, maar in de vreemde doet ze het dus toch!

Helaas heeft het al met al geen indruk gemaakt op de jury. Die prefeleerde vandaag bij het KWPN echt overduidelijk het model boven de beweging. Ach, zo gaat dat... [naam verwijderd] heeft een tweede premie, maar dat is meer een 'dank-je-wel-voor-de-moeite'- lintje, daar er geen enkel veulen wegging zonder premie.
Er liepen wel errug mooie veulentjes tussen hoor

Naderhand sprak ik nog diverse kenners, zoals de hengsthouder van even verderop, als liefhebbers van fokkerij, en menigeen vond het verrassend dat mijn [naam verwijderd] niet nav haar beweging naar voren is geschoven in klassering.
Maar ja, [naam verwijderd] en [naam verwijderd] zijn gewoon te tenger en te klein voor het KWPN. Wat doe je eraan? Ze zoeken het maar lekker uit, ik heb een prachtig mooi veulentje uit een mooie merrie, en thuis kan ik er nog steeds heerlijk van genieten. Dussss.....
Al met al weer een heleboel geleerd, [naam verwijderd], maar ik ook!
Fotos volgen later, kan pas maandag bij een geschikte computer.