Wat zouden jullie doen?

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimD

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:23

Ik zit met een dilemma.

Ik ben in het bezit van 4 paarden, ofja 1 paard en 3 halve.

1 BWP (Niels)
1 Welsh A (Pim)
1 Mini Appaloossa (Blacky) &
1 Shetlander (Timmy)

Blacky & Timmy staan bij elkaar op de wei, ik heb Blacky nu 4 jaar en Timmy 3 jaar en een beetje. Niels & Pim beide nog geen jaar. Blacky en Timmy doe ik vrijwel niks mee, sinds kort doe ik met Timmy wat koetsen voor te zorgen dat hij zich niet gaat vervelen, Blacky dient als een echte grasmaaier. Toen ik de BWP'er kreeg wilde ik die eerst bij hun op de wei zitten dit ging echter hartstikke mis, Blacky wilde zich Niels toe-eigenen en voor Timmy gold hetzelfde. Toen heb ik besloten om Niels bij Pim bij elkaar te koppelen.

Nu komt het probleem met Timmy heb ik veel problemen gehad, ten eerste hebben wij 2 geen echte klik we kunnen elkaar verdragen en ik kan ook veel met hem doen maar echte band hebben wij niet. Ten tweede is hij zo ontzettend slim! Hij breekt iedere keer weer uit, wat voor veel nachtmerries en toestanden zorgt.
Helse Avond, Mooie Nacht. KLIK!

Maar nu wordt het steeds drukker met school en krijg steeds minder tijd voor ze alle 4, Pim is nog een veulen waar ik veel mee bezig ben. Niels rij ik zo'n 2 à 3 keer in de week of alleen als ik zin heb.

Toen dit Helse Avond, Mooie Nacht. KLIK! gebeurd was, was ik het helemaal zat ik verkocht ze! Ik trok 't niet meer en zette een advertentie. Na veel hulen en lang denken besloot ik het toch niet te doen, maar alleen om de reden dat Blacky mij zo dierbaar is. Blacky is namelijk mijn lust en mijn leven, mijn zielsverwand en zo kan ik nog even doorgaan.

Nu mijn Dilemma:
Wat moet ik doen? Timmy verkopen en Blacky houden? Maar ik denk dan altijd dat Timmy mij zal haten, dat hij Blacky heel erg zal missen, dat hij eenzaam wordt, het slecht krijgt en ga zo maar door! Maar Blacky verkopen krijg ik niet klaar, maar er moet nu iets gebeuren, want het kan zo niet meer.

Het liefst zou ik Blacky dus aanhouden en Timmy verkopen maar wat zijn de gevolgen voor Timmy? En ben ik dan niet een egoïst? Of wordt Timmy dan niet al het bovenstaande ?

Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Graag jullie advies en mening.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-09-10 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

xDeems

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:30

Wow, ik heb alles even gelezen.

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten.. Ik zou ze toch allebei verkopen, of Timmy verkopen en Blacky toch bij je andere paarden proberen te zetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:32

xDeems schreef:

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten.. Ik zou ze toch allebei verkopen, of Timmy verkopen en Blacky toch bij je andere paarden proberen te zetten.

Ik denk dat ik mijn topic even moet wijzigen inderdaad, maar zat ik ook aan te denken maar welke gevolgen zou dat voor Timmy hebben? Ik voel me dan zo enorm schuldig! maar nu voel ik me tegenover Timmy ook wel efgoïstisch.

Facebook; Vihaan Aditi

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:34

TAO -> PP

:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:34

delerium schreef:
TAO -> PP

Hè stond ie toch nog fout :')

Facebook; Vihaan Aditi

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:47

KBTP schreef:
xDeems schreef:

Ik denk dat ik mijn topic even moet wijzigen inderdaad, maar zat ik ook aan te denken maar welke gevolgen zou dat voor Timmy hebben? Ik voel me dan zo enorm schuldig! maar nu voel ik me tegenover Timmy ook wel efgoïstisch.

Als jij al toegeeft dat je hem te weinig aandacht geeft denk ik dat hij het je wel vergeeft. ;)

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:21

als je echt niet zonder blacky kan.. en Timmy blijft dan over voor evt. verkoop..
je zou ook het zo kunnen zien dat ie misschien wel ergens terrecht komt met mensen die ook andere paarden hebben en misschien net iets meer tijd voor hem hebben..
dan krijgt Timmy vast geen negatieve gevoelens naar jou toe, en dan word ie ook niet eenzaam..
Je kan hem natuurlijk verkopen aan wie je wilt, dus kun je evt ook kijken waar die terecht komt en of je dat wel wilt...

heel veel succes met je keuze in ieder geval..

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie