Wen_en_Jelle schreef:Nou ja het enige wat we hier natuurlijk zien is de film... en daarop kan ik me voorstellen dat het commentaar wat gegeven is, door meerdere mensen nog eens gegeven gaat worden.
De ruiter geeft haar geen ruimte, dus er is niet te zien of als de die ruimte krijgt, m gebruikt.
De ruiter zit constant met haar sporen te prikken en als je je been niet stil kan houden moet je ze al helemaal af laten, zeker met een paard wat nog maar 7 weken onder het zadel is. Daarnaast moet ze 3, 4, 5 keer sporen prikken voordat wopkje aandraaft. Das 3 keer teveel...
De stap is erg kort, de draf is te kort en kriebelig... Nee ik zou als eigenaar denken: laat die proef nog maar 2 jaar zitten (aangezien ze tot 5 mogen worden aangeleverd) en laat lief paard in kwestie eerst maar eens fatsoenlijk leren lopen... Nu zou ik als proefafnemer misschien wel zeggen: paard is niet een dressuurtalent te noemen, maar met goed werk zou dat heel anders kunnen zijn...
HIer ben ik het volkomen mee eens
Ik vind dat er erg veel gevraagd wordt van dit(en andere) jonge paard. Aangespannen rijden en onder het zadel.. Ik vind het best veel. Vooral als het allemaal binnen een korte tijd moet.. Waarom niet nog even wachten met die test en alles rustig zonder tijdsdruk met een goede basis doen? Dat lijkt mij veel prettiger voor het paard.
Ik ben ook niet van mening dat een hartslag meter een goede leidraad is om aan te nemen dat alles goed gaat met het paard zijn geestelijke gestel..
Overigens vind ik het een prachtig paard! Met een rustiger beeld en meer lengte zou het een top plaatjes zijn!
Heel veel succes met haar!