ik ben ontzettend aan het tobben. Wij hebben thuis de mogelijkheid om drie paarden te houden (hebben er nu drie), er is alleen een ding.. Ik heb namelijk een paard nodig waar ik kans heb om te starten (liefst springen en dressuur -evt. samengesteld-. ) en die heb ik dus niet. Ik heb wel een paard waar ik dressuur mee kan starten, hij is alleen niet bepaald juist ingesteld voor dressuur (springen begin ik nog geen eens over
) totaal geen motivatie voor dressuur en ook niet het juiste lichaam, is een type tuiger en met erg weinig schwung..En ik heb dan nog een pony waar ik mee ga starten (ik moet voor mijn opleiding, paardenhouderij sportopleiding starten in twee categorieën) in het mennen, maar het liefste ga ik dus springen en dressuur. Mijn moeder is al over gehaald ( hoe ernstig
) maar ik moet alles dus nog aan mijn vader vragen (lees: Geld???, of het mag etc..) maar voordat ik het aan mijn vader ga vragen wil ik liever nadenken over het feit dat er dan een weg moet. Over het paard (is van mijn moeder) heb ik geen keuze, die blijft. Mijn pony kan ik gewoon niet kwijt, het deed al zo veel pijn om haar door iemand anders te laten rijden, weg doen kan ik niet over mijn hart krijgen (en sinds ze al 19 is, en behoorlijk wat kwaaltjes heeft..). Dan houden we de shetlander over.. daar men ik dus ook mee, als ik tijd heb, en train hem op ong. Z niveau aan de lange lijnen. Wat ik dus zo geweldig vind aan hem (behalve zijn heerlijke nuchtere maar o zo eigenwijze karakter) hij is zo heerlijk, stuk makkelijker te ''rijden'' dan die andere twee (wil eigenlijk hem maar dan drie maten groter
) bij hem kan ik ook even lekker bezig zijn, even helemaal ontspannen. Zal ik het doen (hem weg doen) of toch maar met mijn pony en paard starten..?? Ik kom er gewoon niet uit, ik houd zo veel van alle drie.. Voordelen als ik een nieuw paard neem, ik kan daar mijn tijd aan besteden, hopen dan de klik net zo is als bij de shet. Nadelen, shetlander moet weg.. Alvast bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen

Groetjes
Geen idee hoe het met ruimte ed zit bij jullie hoor.