ik heb 6 jaar geleden rijles gehad. In galop viel ik best vaak. Ik zat ook niet met een lekker gevoel om mn paard, omdat mn oma en mn moeder me elke keer bang maakten met verhalen over paarden die schopten en andere dingen. Hierdoor werd ik heel erg onzeker en bang op een paard.
Ikzelf vond en vind paarden nog altijd hele leuke dieren, en het lijkt me super om weer te beginnen met rijlessen te volgen. Mijn moeder heeft dit volgens mij dus liever niet, want die is dus bang voor paarden en vind rijlessen te duur, aangezien ik ook al op fitness zit met een vriendin. Ik zou bijna wel een moord willen plegen om weer rijlessen te volgen, maar ik wil ook op fitness blijven omdat ik daar samen met een vriendin op zit, die ik buiten de fitness nooit meer zie, behalve met uitgaan. Ik werk en kan eventueel de fitness zelf betalen en als het moet een deeltje van de rijlessen. Maar hoe moet ik dit aan mijn ouders gaan vertellen? Ik weet zeker dat vooral mijn moeder en niet blij van zal worden.
Kan iemand me helpen en een goede tip geven?
Zal ik kiezen voor rijlessen of fitness? Of zal ik het allebei doen en dan zelf bijv. de rijlessen of de fitness betalen?
En hoe moet ik het aan mijn ouders vertellen, en wannneer (wat is het goede moment?)
Alvast HEEL erg bedankt als je me wil helpen!

)