Hoe moet ik het vertellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeachesLoves

Hoe moet ik het vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 23:57

Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, maar kan iemand me helpen?
ik heb 6 jaar geleden rijles gehad. In galop viel ik best vaak. Ik zat ook niet met een lekker gevoel om mn paard, omdat mn oma en mn moeder me elke keer bang maakten met verhalen over paarden die schopten en andere dingen. Hierdoor werd ik heel erg onzeker en bang op een paard. ;( Ikzelf vond en vind paarden nog altijd hele leuke dieren, en het lijkt me super om weer te beginnen met rijlessen te volgen. Mijn moeder heeft dit volgens mij dus liever niet, want die is dus bang voor paarden en vind rijlessen te duur, aangezien ik ook al op fitness zit met een vriendin. Ik zou bijna wel een moord willen plegen om weer rijlessen te volgen, maar ik wil ook op fitness blijven omdat ik daar samen met een vriendin op zit, die ik buiten de fitness nooit meer zie, behalve met uitgaan. Ik werk en kan eventueel de fitness zelf betalen en als het moet een deeltje van de rijlessen. Maar hoe moet ik dit aan mijn ouders gaan vertellen?
Ik weet zeker dat vooral mijn moeder en niet blij van zal worden. ;(
Kan iemand me helpen en een goede tip geven?
Zal ik kiezen voor rijlessen of fitness? Of zal ik het allebei doen en dan zelf bijv. de rijlessen of de fitness betalen?
En hoe moet ik het aan mijn ouders vertellen, en wannneer (wat is het goede moment?)

Alvast HEEL erg bedankt als je me wil helpen!

opisop_shop

Re: Hoe moet ik het vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:01

hoe oud ben je?

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:02

Hoi,

Als eerste tsjaa je ouders moeten er natuurlijk wel mee eens zijn. Als ze het te duur vinden kan je altijd nog overleggen om mee te betalen of een van de 2 te betalen zoals je zelf zegt.
Wanneer het goede moment er is om te vragen.... Bij ons zitten we alleen bij elkaar met het avondeten. Misschien dan?

In iedergeval veel succes.

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:02

ik ben 15 jaar btw

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:12

Waarom heeft je familie je zo (onnodig) bang gemaakt met verhalen van paarden die schopten en dergelijke? Hebben ze zelf iets meegemaakt?
Zou je ze in dat geval niet een keer mee kunnen nemen, om te laten zien dat het allemaal zo eng niet hoeft te zijn?

Ik zie in je profiel dat je 15 bent. In mijn ogen mag je dan best zelf meebeslissen over wat je doet of niet. Er zijn dingen te bedenken die een 15-jarige zou willen doen waarvan ik me kan voorstellen dat een ouder ongerust wordt, maar paardrijlessen nemen... nee, dat moet toch kunnen?

Gewoon rustig met elkaar om de eettafel gaan zitten, leg uit waarom je het zo graag wilt en wat het voor je betekent.
Als het gaat om de prijs kun je inderdaad aanbieden om zelf (een deel) te betalen.

Succes!

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:16

heel erg bedankt voor de reacties! Jullie hebben me al een stuk vooruit geholpen.
Mijn moeder heeft nooit op een paard gezeten, zij is zelf ook bang gemaakt door mijn oma, waarom mijn oma ons bang wil maken, weet ik ook niet. Maar ik vind het heel erg vervelend.
Maar nog een keer, super bedankt!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:15

Mijn ouders waren vroeger ook bang voor paarden en hadden mij liever ook niet op rijles. Nu is mijn vader helemaal weg van die beestjes. Mijn moeder is nog steeds bang, maar ze vindt het wel leuk om van een afstandje te kijken.

Het is wel erg vervelend dat je moeder en oma je die spookverhalen blijven vertellen, misschien kun je eens vragen wat er ooit gebeurd is dat ze er zo bang voor zijn? Daarmee zou je een gesprek aan kunnen knopen waarin je kunt zeggen dat je het heel graag zou willen.
Heb je misschien een vriend/vriendin die rijdt waar je een keer mee zou kunnen gaan? Misschien is het namelijk voor je moeder fijner om te weten dat je het probeert met iemand die wat meer ervaring heeft en die zij ook vertrouwt? Om mee te beginnen, bedoel ik.

Wat betreft het geld is het misschien inderdaad aantrekkelijker voor je moeder als je aanbiedt mee te betalen, dat lijkt me een goed argument in ieder geval!

Ik begrijp uit je verhaal dat je fitnessen liever niet opgeeft omdat je je vriendin anders nog minder ziet. Dat lijkt me ook een hele vervelende keuze. Als je het kunt redden, blijf dat dan ook lekker doen zou ik zeggen. Maar met die keuze kan niemand je helpen, denk ik!

Succes in elk geval!!! :)

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 01:26

dankjewel! Jullie helpen me hier enorm mee. Ik zal er morgen over beginnen met mijn moeder. Want ik wil inderdaad fitness liever niet opgeven, aangezien het ook nog is niet over zomaar een vriendin gaat, maar over mijn beste vriendin!
Ik ken 2 meisjes die ook op een manege zitten, maar die vind mijn moeder niet aardig.
Jeetje, als ik het zo is lees heb ik wel een vervelende moeder D:
Maar ach. Ik wil gerust de lessen zelf betalen, het enige wat mijn moeder en dan van ziet is dat ik 2 uurtjes weg ben ofzo.
In ieder geval heel erg bedankt, en ik zal jullie adviezen zeker opvolgen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:33

RUI -> YRT

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:15

leg het op tafel zoals je het aan ons verteld
mijn moeder is ook bang voor paarden maar ik heb wel 2 paarden van ze gehad.
vraag je oma is waarom ze dit verteld

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:19

of je zoekt een verzorg paard of pony die je kan vertrouwen en daar prive les mee nemen :)

met prive les leer je veel meer en je krijg ook sneller vertrouwen er in :)

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:04

heey
ineens over beginnen.
en meschien helpt het dat je de helft mee gaat betalen.
xxx anneke

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:11

we gaan zo avondeten en dan zal ik het op't woord gooien.
Wish me luck!
Ik zal nog wel zeggen hoe het is gegaan ;)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:20

Hoe is het gegaan?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:31

ja ik ben ook wel benieuwd

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:23

het is niet zo goed gegaan. ;(
Mijn moeder blijft bij het verhaal dat het te duur is.
Ook vind ze het niet goed omdat ik nu mijn examenjaar inga en ook nog eens (1x per week) werk en (2x per week een uur) fitness.
Ik ben zo extreem verdrietig nu!
Ik zou op dit moment zelfs fitness op willen geven. Maar aan de andere kant kan ik dat ook weer niet maken tegenover mijn vriendin.
Ik weet niet wat ik nu moet doen.
Waarom blijft mijn moeder maar excuses verzinnen om mij bij het paardrijden weg te houden? Ik ben echt verdrietig :"(
zelf als ik begin over zelf betalen praat ze er gewoon overheen.
Ik denk dat ik het gewoon op moet geven, maar dat is eigenlijk wel het laatste wat ik wil doen!!
Het klinkt misschien extreem erg, maar ik ben hier nu gewoon aan het janken... |(

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:14

Hee wat jammer voor je. Ik heb ook wel ervaring met ouders die het destijds niet zo zagen zitten dat ik ging paardrijden (ik was ook nog maar 8), maar na twee jaar zeuren en elk weekend met vriendinnetje mee mocht het uiteindelijk toch! De aanhouder wint zullen we maar zeggen. Ik denk dat je even moet wachten en dan op een goed moment er gewoon nog een keer over moet beginnen. Stel dan voor om eens een tienrittenkaart te nemen, voor tien keer les. Of een losse les... zodat je ouders langzaam aan het idee wennen?

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:53

dat zou inderdaad kunnen. Ik heb vroeger altijd op rijles gezeten, tot 6 jaar geleden.
Mijn moeder zegt ook dat het 'zomaar' een spontaan idee is, omdat ik op vakantie weer even op een paard heb gezeten, en dat het toch zo weer over gaat (dat ik dus al snel zal stoppen met de lessen) maar ik wil het echt heel erg graag!
nog even doorzeuren dus... ;(

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:44

Misschien kan je 1 uurtje in de week fitness "omruilen" voor een uurtje paardrijden, en dan idd 1 van de 2 zelf betalen?

en gewoon echt laten zien dat je het echt wilt, telkens als je moeder in een goede bui is dan kan je het vragen (niet te vaak ook weer maar wel bijv. een paar keer per week (denk ik) :+)

Ik hoop voor je dat het lukt! =)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:33

Ik mag ook niet op paardrijden, ;)
Tis flink balen maar het kan nu eenmaal niet anders.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:54

niet alles gelezen.
maar even dat je het weet,
rijlessen zijn een stuk duurder als fitnessen
(tenminste ik betaal 10 per maand onbeperkt fitnessen, en toen ik nog op de manege reed koste 10rittenkaarten vaak rond de 100,- )
10 ritten is ongeveer 2,5 maand
10 p.m. is 25,- voor 2,5 maand
-- dit is ongeveer, weet ik niet precies hoor!! --
dus als je wat zelf gaat betalen, doe dan fitness :Y)