Stalling !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orange11

Stalling !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:08

Haloo :D

ik heb een vraagje aan jullie , Ik leas een paardje volledig op mijn manege .
maaar ik wil hem wel graag kopen want leasen betaal ik 200 nog wat in de maand en dan 135 per maand !
en als ik een goede verzekering zoek en hoefsmid is 25 euro voor bekappen @

zal ik het wel of niet doen :D

graag andtwoord op mijn vraaag !! :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:10

Bedenk dan ook dat je zelf de dierenarts moet gaan betalen, de ontworming, of het voer dan is inbegrepen etc. Er komt meer bij kijken dan alleen de stal en hoefsmid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:11

Dat kunnen wij niet voor je beslissen, want we kunnen niet in je portemonnee kijken. Als ik je tekst goed lees dan is stalling dus goedkoper dan het leasen? Wat zit er bij de stalling? Voer, hooi en stalbedekking? En vergeet niet dat je paard ziek kan worden, dan kunnen de kosten hoog oplopen. Niet iedere verzekering vergoed al die kosten, dus je zult een goede spaarpot moeten bijhouden voor die kosten.

Soesannie

Re: Stalling !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:19

Maak een lijstje met alles kosten die je hebt aan het paard. Dus de stalling, eventueel bodembedekking en voer als dat niet bij de stalling inbegrepen is, hoefsmid, veearts. Als je zo weet wat je paard ongeveer gaat kosten in de maand kan je kijken of je dat kan betalen. Zorg wel dat je altijd een spaarpotje moet hebben voor als er iets onverwachts gebeurd wat een verzekering bijvoorbeeld niet dekt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:23

135 euro voor een stal op een manege? dat zal dan toch wel kale huur zijn.. komt vast nog van alles bij,mesten,voer.
er zijn voldoende topics te vinden waarin je kan vinden hoeveel het je ongeveer gaat kosten en wat er nog meer bij komt kijken.
denk er ook aan dat je nu missschien 3-4 dagen gaat maar je dan 7 dagen in de week verantwoordelijk bent

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:25

je bent sowieso meer dan 135 euro per maand kwijt.
Bovendien heb je ook aanschafkosten die je niet moet vergeten.
Als je puur naar de kosten kijkt, denk ik dat het voordeliger is om te leasen hoor!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:01

VSW -> YRT

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:08

Ik denk dat in de leasekosten ook de voorziening zit van als er iets gebeurt met het dier??

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:30

Is het paard wel te koop?
denk er wel aan dat je ook kosten van het enten,ontwormen,DA,hoefsmid(ijzers?),tandarts en evt. concour e.d. krijgt...
Dit loopt snel op tot 250-300 euro p.m.

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:45

eerst moet je een uitgewerkte lijkt maken van alles wat met pony te maken heeft. zoals veearts, ontwormen,... , hoofdstel, zadel, bijkomende kosten,..., alle tijd die je erin steek,...

daarna ga je vergelijken. een laesepony is wel goedkoper maar als je het geld hebt is een eigen paardje natuurlijk veel leuker.